Mens den danske Metro-udgave har gjort det til en tradition at invitere gæsteredaktører, sker det sjældnere at en international figur bliver redaktør for en dag for samtlige Metros udgaver – sidst var det Lady Gaga i maj, der tog redaktør-hatten på.
”Den globale gæsteredaktør bidrager med kæmpe muligheder til Metro’s annoncører og partnere,” siger Johanna Oberg, EVP Commercial Director, i en pressemeddelelse.
”Gennem denne unikke begivenhed kan vi nå ud til mange flere mennesker, og derved skabe en mulighed for at kommunikere og interagere med en målgruppe, vi finder utrolig interessant,” fortsætter hun.
”Disse typer af events styrker og skærper vores brand og viser vores internationale tilstedeværelse,” siger Johanna Oberg.
”Jeg elsker aviser og det er sjovt at være en del af en bare for en dag. Metro er på verdensbasis, og det gør det endnu mere sjovt,” udtaler Karl Lagerfeld.
Specialudgaven af Metro – ’The World According to Karl’ – vil udkomme d. 7. februar 2012, og vil falde sammen med Metros dækning af de fire globale modeuger I New York, London, Milano og Paris.
- CT