MediaWatch

Nordjyske satser på erhvervsstof

Nordjyske Stiftstidende har lanceret en erhvervs-sektion, som forventes at have et godt annoncepotentiale på grund af målgruppen.

Nordjyske Medier udvider erhvervsdækningen med den ugentlige sektion 'Erhvervsliv' hver tirsdag.

Den henvender sig til nordjyske erhvervsledere, selvstændige og karriereinteresserede, ledende medarbejdere, oplyser avisen.

Ifølge chefredaktør Lars Jespersen tror Nordjyske på, at der vil være stor læserinteresse for det nye tiltag, som også forventes at have et klart annoncepotentiale, fordi sektionen fokuserer på en interessant målgruppe. Typisk hører erhvervslæserne til i den mere tunge ende af lønskalaen. 

Første udgave af sektionen har vist "en pæn stor omsætning", ifølge Lars Jespersen. 

'Erhvervsliv' i udviklingen af dagbladet, der også for nylig fik ny journalistisk chefredaktør i Anne-Marie Dohm. I foråret blev torsdagssektionen 'Kultur' introduceret.

'Erhvervsliv' skriver om aktuelle begivenheder, mennesker og muligheder for læsere, der er en del af det nordjyske erhvervsliv. Den byder samtidig på kritiske historier, løsningsforslag og gode ideer, ifølge Lars Jespersen.

- TBH

Mere fra MediaWatch

"Helt generelt synes jeg selvfølgelig, at vi chefredaktører skal stille op"

Principielt bør mediechefer også stille op til kritiske interviews, når medierne forventer det samme af fx politikere, mener Berlingskes chefredaktør, Tom Jensen, efter kritik fra tidl. statsminister af manglende interviews med B.T.'s ansv. chefredaktør Michael Dyrby i kølvandet på dokumentarfilmen om metoo på TV 2.

Læs også

Seneste nyt

Se flere jobs