MediaWatch

Anders Krab-Johansen: Holdet er på plads

Niels Lunde er udnævnt til ny journalistisk chefredaktør på dagbladet Børsen, og det er ifølge adm. direktør og ansvarshavende chefredaktør Anders Krab-Johansen led i en naturlig udvikling for avisen. "Vi er Danmarks førende erhvervsmedie, og det skal vi arbejde for at blive ved med at være i et digitalt mediebillede med mange udbydere, hvor det er blevet lettere at udfordre os," siger han.

Niels Lunde er udnævnt til ny journalistisk chefredaktør på dagbladet Børsen, og det er ifølge adm. direktør og ansvarshavende chefredaktør Anders Krab-Johansen led i en naturlig udvikling for avisen.

"Vi er Danmarks førende erhvervsmedie, og det skal vi arbejde for at blive ved med at være i et digitalt mediebillede med mange udbydere, hvor det er blevet lettere at udfordre os," siger han.

Og det krævede udskiftning på de ledende redaktionelle poster. Bent Sørensen forlader sin stilling som ledende redaktionschef samtidig med, at Niels Lunde træder ind ad døren.

"Det er et led i en naturlig udvikling, at vi tager nye kræfter ind for at drive de nye projekter vi har på vej," siger Anders Krab-Johansen, som nu har sin ledelse på plads. Direktionen kommer fremover udover ham selv til at bestå af Niels Lunde, kommerciel direktør Allan Hansen og drifts- og udviklingsdirektør Jon Tranæs.

Niels Lunde har gennem de seneste år været en meget synlig erhvervskommentator på Politiken, men på Børsen bliver hans roller ikke udelukkende at være det talende ansigt udadtil.

"Niels Lunde får ansvaret for den daglige journalistiske drift af avisen og de digitale platforme og vi vil trække både på hans store viden om dansk erhvervsliv og på hans ledelseserfaring fra hans tid som chefredaktør på Berlingske Tidende," siger Anders Krab-Johansen, som lover meget synlige ændringer i avisen til september.

"Vi henvender os til en meget stærk og krævende målgruppe, og vi er nødt til hele tiden at udvikle os, hvis vi fortsat skal kunen tage betaling for vores indhold," siger han.

Mere fra MediaWatch

ViacomCBS sælger studiebygninger i milliardhandel

Den amerikanske mediekoncern ViacomCBS skiller sig af med over en million kvadratmeter studieområder og -bygninger, som har dannet ramme om et væld af tv-shows og optagelser af serier og film siden 1928.

Læs også

Seneste nyt

Se flere jobs