Fald i Mecoms annoncesalg

Samlet set faldt Mecoms annoncesalg i tredje kvartal, men det blev opvejet af, at omkostningerne fortsat er i stram snor.
MediaWatch

Den samlede omsætning i Mecom faldt én pct. i tredje kvartal - omsætningen for avissalget steg til gengæld med én pct.

Også årets første seks måneder udviste et fald i annonceomsætningen - på tre pct. Der er altså tale om en lille opbremsning i faldet i tredje kvartal i forhold til det første halvår.

Annoncesalget i Mecoms danske forretning, Berlingske Media, falder også fortsat - men har oplevet samme opbremsning i tredje kvartal. Det faldt med to pct. i tredje kvartal mod et fald på fem pct. i årets første seks måneder.

I Norge er annoncemarkedet igen i vækst og går frem med tre pct. Det hollandske selskab Wegener halter mest bagefter med et fald på syv pct., men Mecom noterer sig, at sommermånederne altid er de økonomisk svageste måneder.

Mecom fortsætter de spare-takter, selskabet er blevet nødt til at indlede som følge af dets store gældsbyrde. Omkostningerne er således faldet med fire pct. i tredje kvartal, mens gælden er på ca. 2,7 mia. kr. (361 mio. euro).

Mecom er nu i gang med det fjerde og traditionelt stærkere kvartal, der bliver selskabets sidste med David Montgomery i spidsen som adm. direktør, efter at han tidligere på året blev presset til at tage sin afgang af storaktionærer.  

- TBH

Del artikel

Tilmeld dig vores nyhedsbrev

Vær på forkant med udviklingen. Få den nyeste viden fra branchen med vores nyhedsbrev.

Nyhedsbrevsvilkår

Forsiden lige nu

Læs også