Avisen i Undervisningen hitter

Elever på de danske ungdomsuddannelser tager gerne imod tilbuddet om gratis aviser. Især hvis det er Politiken eller Ekstra Bladet.
MediaWatch

Danske Dagblades Forenings idé om at tilbyde gratis aviser til landets gymnasiale ungdomsuddannelser viser sig ikke at være helt dårlig. Hele 650 klasser har taget i mod tilbuddet om gratis at få avisen ind ad døren i en uge som en del af kampagnen Avisen i Undervisningen.

Formålet med kampagnen er at vise de unge et alternativ til den mediestrøm de ellers møder på internettet og sætte fokus på forskellen mellem den og de traditionelle dagblade. På Avisen i Undervisningens hjemmeside lyder det:

”Med internettets ankomst er nyheder ikke længere forbeholdt dagbladenes journalister. Alle kan lave nyheder og lægge dem på nettet, uanset væsentlighed. Men hvad er god, og hvad er dårlig journalistik?”

Især har elever og lærere vist interesse for navnlig to aviser. Politiken skal levere 8727 aviser, mens Ekstra Bladet skal sende 7968 aviser af sted til klasseværelser i hele landet. Dermed er de to klart de mest efterspurgte aviser, der er blevet udbudt.

Jyllands-Posten er den tredje mest bestilte avis og skal levere 5242 aviser, mens Berlingske Tidende skal stå for 3242 og BT for 2581.

- RL
 

Del artikel

Tilmeld dig vores nyhedsbrev

Vær på forkant med udviklingen. Få den nyeste viden fra branchen med vores nyhedsbrev.

Nyhedsbrevsvilkår

Forsiden lige nu

Læs også