B.T. vil satse digitalt

Nu skal de digitale muligheder udnyttes, og B.T. vil ikke længere være afhængig af indtægter fra papir-avisen.
MediaWatch

Digitale indtægtskilder som manager-spil og slankeklub skal indenfor få år kunne forsørge papirudgaven af B.T. Det siger ansvarshavende chefredaktør på B.T., Peter Brünchmann, til Børsen i dag.

”Målet er, at vi skal kunne drive vores organisation udelukkende på indtægter fra det digitale og fra det vi kalder enterprise-aktiviteter. Det er vi nok den avis i Danmark, der er tættest på at kunne,” siger han.

Og udviklingen skal gå hurtigt. Chefredaktøren vurderer, at avisen senest i 2015 skal kunne løbe rundt udelukkende fra indtægter på det digitale indhold.

”Set over en længere årrække har vi et digitalt efterslæb. Vi har været sent ude redaktionelt og også salgsmæssigt. Nu er vi i gang med at identificere, hvordan vi kan lukke hullet til eb.dk,” siger Peter Brünchmann.

Papirudgaven af B.T. er faldet med godt 18.000 eksemplarer i løbet af de sidste to år, men Peter Brünchmann nærer store forhåbninger til avisens fremtid på internettet. Han taler om ”en ny tabloid storhedstid, der er digital.”

- SF
 

Del artikel

Tilmeld dig vores nyhedsbrev

Vær på forkant med udviklingen. Få den nyeste viden fra branchen med vores nyhedsbrev.

Nyhedsbrevsvilkår

Forsiden lige nu

Læs også