Aftonbladet dropper fladskærmsforsider
De danske tabloidaviser har markedsført sig solidt på forbruger- og sundhedsstof, når spisesedlerne er blevet sendt på gaden, og det er der en god grund til: Det sælger aviser. I Danmark har særligt B.T. haft samme fokus, og formiddagsavisen inddrager salgschefen og et regneark, der beregner historiernes salgspotentiale, når forsidebaskeren udvælges. Og det er ikke kun et dansk fænomen.
Også svenskerne er blevet mødt med gode råd om alt fra slankekure til køb af fladskærms-tv, når de passerer en spiseseddel, men den udvikling er nu ved at vende: Sveriges største avis har besluttet kun at satse på nyhedsbårne spisesedler, fortæller dagensmedia.se.
”Vi er en nyhedsavis, og det skal fremstå tydeligere fremover. Vi er ganske enkelt kommet frem til at fokusere på nyheder, da vi har indset, at nyheder sælger bedst lige nu,” siger Aftonbladets kommunikationschef Nils Franchell til dagensmedia.se.
Ifølge dagensmedia.se har den nærmeste konkurrent, Expressen, ikke tænkt sig at gå helt så langt.
- TGF