Nyt Ekstra Bladet om søndagen

Ekstra Bladet relancerer snart sin søndagsavis, der skal tage kampen op om læsernes kostbare tid, siger chefredaktør Poul Madsen.
Michelle From Hoxer

Politiken og B.T. har i den seneste tid gennemgået et større ombygningsarbejde af deres søndagsudgaver og har i høj grad målrettet sig mod kernesegmenterne. Nu følger Ekstra Bladet trop, men Poul Madsen vil ikke sætte konkrete ord på det kommende indhold, som han dog kalder en kombination af "spændstigt og et klassisk Ekstra Bladet”.

Han vil til gengæld gerne afsløre, at avisen har analyseret sig frem til, at deres største konkurrenter ikke så meget er de øvrige aviser som de nye medier og læsernes tid.

”Den oase folk befandt sig i tidligere om søndagen, hvor de isolerede sig med avisen ved morgenbordet, er under skarp beskydning. Nu bruger folk tid på Facebook, TV 2 News og på at være sammen med børnene. Det er den tid, vi konkurrerer med,” siger Poul Madsen.

Han er klar over, at dagene hvor en søndagsavis solgte 150.000 eksemplarer er ovre, så derfor er målet i første omgang at knække den drastiske nedgangskurve, Ekstra Bladet blandt mange har oplevet de seneste år.

Poul Madsen fremhæver i øvrigt Politiken for deres nye søndagsavis, som han mener rammer plet i forhold til de kernelæsere, avisen har:

”I modsætning til os, så har Politiken stadig nogle forholdsvis klassiske læsere, der bruger mere tid på avisen.”

Den første nyrenoverede søndagsudgave af Ekstra Bladet udkommer snarest muligt, fortæller chefredaktøren. 

Se søndagsavisernes 'tal fra helvede' for oplag og læsertal.
 

Del artikel

Tilmeld dig vores nyhedsbrev

Vær på forkant med udviklingen. Få den nyeste viden fra branchen med vores nyhedsbrev.

Nyhedsbrevsvilkår

Forsiden lige nu

MediaWatch udkommer med ét dagligt nyhedsbrev i ugerne 27-31. | Foto: Ida Marie Odgaard/Ritzau Scanpix

Sådan udkommer MediaWatch i sommerferien

Læs også