Henrik Qvortrup: Jeg kunne godt bruge Simon Andersen

Hvad skal der blive af Svenn, Morten og Simon? Er der nogen, som har mod på at ansætte dem? MediaWatch bad tre erfarne mediefolk vurdere fremtiden for herrerne fra Nyhedsavisen.
Laura Bøge Mortensen
Hvad skal der blive af Svenn, Morten og Simon? Er der nogen, som har mod på at ansætte dem? MediaWatch bad tre erfarne mediefolk vurdere fremtiden for herrerne fra Nyhedsavisen.

Henrik Qvortrup, chefredaktør Se & Hør
"Jeg vil ikke udtale mig om Morten Nissen Nielsen og Svenn Dam. Men for Simon Andersen var det fra starten mission impossible. Om det så var de største kanoner i journalistikkens verden, så kunne det ikke lade sig gøre.

Simon Andersen er en stridbar fætter, og det er et kompliment. Der er masser i branchen, som glider med strømmen. Han har modet og evnen til at glide mod. Hans egenskaber - altså den næsten terrier-agtige tilgang, kan man bruge mange steder.

Han er ikke verdens største diplomat, og det er fint nok, fordi mainstream er der nok af i branchen. Jeg kunne godt bruge ham herude, for han indeholder nogle af de ting, som et blad som os kan bruge, men det ved jeg ikke, om han tager som et kompliment."

Hans Engell, politisk kommentator og tidligere chefredaktør Ekstra Bladet
"Det er en historisk maveplasker, som Morten Nissen Nielsen og Svenn Dam har begået.
De har fuldstændig fejlvurderet markedet. De har mistet en formue og skabt ravage i hele det danske mediemarked. Det skal de stå til ansvar for, og det gør de ikke gratis.

Jeg tror ikke, at det ville få så store konsekvenser, hvis ikke retorikken havde været så skinger. Men specielt Svenn Dam har været arrogant og storsnudet over for alle andre medier, og det gør, at han nu vil få et nederlag.

Jeg tror ikke, de er færdige, for de er dynamiske og kreative, men jeg tror heller ikke, at de går direkte fra Nyhedsavisen og ind i andre koncerner. Det er i hvert fald ikke nogle, jeg ville byde indenfor".

Kresten Schultz Jørgensen, direktør Lead Agency
"Hvis man tager risici i et job og fejler, så har man et par fjender, og det er klart, at nogle synes, man er en klovn. Men hvis man lærer af de fejl, man laver og analyserer dem, så er man klar til at få en virkelig stor chance bagefter. Efter at have været chefredaktør på Dagen fik jeg et brev fra Coca Colas globale marketingschef, som sagde "I guder Kresten, du må være kvalificeret".

Som jeg kender Morten Nissen Nielsen og Svenn Dam, så er de professionelle og dygtige mennesker. De har håndteret en meget kompleks situation, og det er derfor fuldstændig rimeligt, at de får en fremtid i førende stillinger i mediebranchen, men under forudsætning af at de analyserer de fejl, de eventuelt har begået."

 

Del artikel

Tilmeld dig vores nyhedsbrev

Vær på forkant med udviklingen. Få den nyeste viden fra branchen med vores nyhedsbrev.

Nyhedsbrevsvilkår

Forsiden lige nu

MediaWatch udkommer med ét dagligt nyhedsbrev i ugerne 27-31. | Foto: Ida Marie Odgaard/Ritzau Scanpix

Sådan udkommer MediaWatch i sommerferien

Læs også