Bureau: NA-lukning ingen redningsplanke

Dagbladsmarkedet skal passe på med at hægte voldsomme forventninger om gode tider op på Nyhedsavisen endeligt. Den rigtige fjende er her stadig.

Per Fanefjord Laursen
Dagbladsmarkedet skal passe på med at hægte voldsomme forventninger om gode tider op på Nyhedsavisen endeligt. Den rigtige fjende er her stadig.

"Vi er vel næppe overrasket over, at Nyhedsavisen gik ned; det har ligget i kortene efter det mystiske forløb hen over sommeren," siger direktør Ulrik Thagesen, Mediacom.

"Nyhedsavisen har bidraget til at holde priserne nede. På bureausiden må vi jo forvente, at andre dagblade nu vil benytte lejligheden til at få priserne op, hvor de mener, de bør være. Det er nok meget naturligt, og det vil sandsynligvis give dem kortvarigt frisk åndedræt."

Mediacom-direktør advarer avismarkedet om for stor jubel over Nyhedsavisens exit.

"Nyhedsavisens lukning redder ikke aviserne, for de penge, Nyhedsavisen tiltrak sig, var småpenge. Den egentlige trussel, som de bør fokusere på, når røgen letter, er, at hele aviskategorien er under angreb fra digitale medier."

Ulrik Thagesen frygter, at de 1,2 mia., som avismarkedet har postet i gratisaviskrigen, har svækket dagbladene.

"Den milliard kunne være investeret i at tænke frem og i udvikling af nye medier."

Ulrik Thagesen kunne godt forestille sig at Avisen.dk drives videre, for domænet navnet er godt, men det afhænger helt af forløbet med konkursboet, om det giver mening.

Del artikel

Tilmeld dig vores nyhedsbrev

Vær på forkant med udviklingen. Få den nyeste viden fra branchen med vores nyhedsbrev.

Nyhedsbrevsvilkår

Forsiden lige nu

MediaWatch udkommer med ét dagligt nyhedsbrev i ugerne 27-31. | Foto: Ida Marie Odgaard/Ritzau Scanpix

Sådan udkommer MediaWatch i sommerferien

Læs også