NY Times netannoncering i nedgang

Der var grund til at spærre øjnene op, da New York Times Companys fremlagde sit juli-regnskab. Online-annoncering vækstede under 1 pct., mens den overordnede reklameindtægt faldt 17,9 pct.Det, der især chokerer, er tallene for online indtægter. Her vækstede New York Times Company under 1 pct. og det er bekymrende, fordi det netop er online annoncering, der bliver betragtet som mediernes vej til overlevelse i de kommende år, skriver Adage.com
MediaWatch

Der var grund til at spærre øjnene op, da New York Times Companys fremlagde sit juli-regnskab. Online-annoncering vækstede under 1 pct., mens den overordnede reklameindtægt faldt 17,9 pct.

Det, der især chokerer, er tallene for online indtægter. Her vækstede New York Times Company under 1 pct. og det er bekymrende, fordi det netop er online annoncering, der bliver betragtet som mediernes vej til overlevelse i de kommende år, skriver Adage.com

Og det magre regnskab kan betyde, at New York Times Company må tilslutte sig flokken af store avisselskaber, der har undret sig over, hvor guldægget blev af.

Også Tribune Co., Lee Enterprises og E.W. Scripps har rapporteret om fald i netannoncering.

Bestyrelsesformand for New York Times Co., Arthur Sulzberger Jr., ser dog lysere på online-tallene for august.

Han har sammensat et hold af nørder og guruer, som skal sikre, at virksomheden får det bedst mulige ud af situationen uanset, hvordan markedet ændrer sig. |NP|

Del artikel

Tilmeld dig vores nyhedsbrev

Vær på forkant med udviklingen. Få den nyeste viden fra branchen med vores nyhedsbrev.

Nyhedsbrevsvilkår

Forsiden lige nu

MediaWatch udkommer med ét dagligt nyhedsbrev i ugerne 27-31. | Foto: Ida Marie Odgaard/Ritzau Scanpix

Sådan udkommer MediaWatch i sommerferien

Læs også