Gratisaviserne lider af faldende oplagstal

Det er ikke kun hos Nyhedsavisen, det gør ondt.
MediaWatch

Det er ikke kun hos Nyhedsavisen, det gør ondt. Op mod 10 procent af 24timers oplag blev skåret væk fra maj til juni.

MetroXpress er gået ned fire procent fra juni sidste år til i år, og Urban med 17 procent samme måned sidste år til nu.

Samtidig er antallet af uddelingssteder for 24timer skåret helt ned til cirka en tredjedel.

Hvor læserne i maj kunne finde avisen på hele 2761 uddelingssteder, var tallet bare måneden efter på blot 1934.

MetroXpress forklarer nedskæringen med, at det er et led i deres tilpasning, nu hvor de har to aviser under samme tag, og fordi det simpelthen var for dyrt. Yderligere besparelser er ikke udelukket. |NP|

Del artikel

Tilmeld dig vores nyhedsbrev

Vær på forkant med udviklingen. Få den nyeste viden fra branchen med vores nyhedsbrev.

Nyhedsbrevsvilkår

Forsiden lige nu

MediaWatch udkommer med ét dagligt nyhedsbrev i ugerne 27-31. | Foto: Ida Marie Odgaard/Ritzau Scanpix

Sådan udkommer MediaWatch i sommerferien

Læs også