Nyhedsavisen: Fokus på alternative indtægter

Henrik Knaack overtager nye ansvarsområder på Nyhedsavisen, der ansætter Kim Olesen som salgsdirektør.

MediaWatch

Henrik Knaack overtager nye ansvarsområder på Nyhedsavisen, der ansætter Kim Olesen som salgsdirektør.

Kim Olesen har arbejdet på Discovery Networks i 6 år, senest som Nordic Vice President med ansvar for reklamesalg.

"Nyhedsavisen har på kort tid opnået en meget stærk position og annoncørerne tager i stigende grad avisen til sig. Jeg glæder mig meget til at hjælpe med at udbygge denne position", siger Kim Olesen.

Henrik Knaack overtager i samme forbindelse det overordnede ansvar for salget til distributionen samt enhed for nye forretningsområder.

"Det er afgørende for Nyhedsavisen, at den positive udvikling i salget af distributionsløsninger fortsætter. Det vil jeg nu fokusere på og vi har en masse idéer, som vi glæder os til at tage til markedet", siger Henrik Knaack.

Herudover vil Nyhedsavisen nu sætte fokus på at skabe indtjening på andre områder.

"De mange idéer, forretningsmuligheder, vi hele tiden støder på, men som vores stramme fokus på avisen har afholdt os fra at rykke på, sætter vi nu særligt fokus på. Når du udgiver landets mest læste avis, er der mange områder hvor du kan skabe synergi og tjene penge", siger Henrik Knaack.

"Vores organisation er styrket og det er alle tiders. Vi er stolte af at kunne sætte branchens stærkeste hold - nu er det fremad med fuld skrue", siger Morten Nissen Nielsen.

Del artikel

Tilmeld dig vores nyhedsbrev

Vær på forkant med udviklingen. Få den nyeste viden fra branchen med vores nyhedsbrev.

Nyhedsbrevsvilkår

Forsiden lige nu

MediaWatch udkommer med ét dagligt nyhedsbrev i ugerne 27-31. | Foto: Ida Marie Odgaard/Ritzau Scanpix

Sådan udkommer MediaWatch i sommerferien

Læs også