Medier kæmper om spillemilliarder

Ekstra Bladet står på spring for at følge efter TV 2, der for nylig gik ind på markedet for færdighedsspil på nettet.
MediaWatch

Ekstra Bladet står på spring for at følge efter TV 2, der gik ind på markedet for færdighedsspil på nettet.

TV 2 tog hul på markedet for få uger siden, da de udnyttede en juridisk skelnen mellem pengespil inden for tilfældighedsspil og færdighedsspil, og lancerede en spilletjeneste på nettet, hvor danskerne kan spille om penge mod hinanden. Det skriver Børsen.

Ekstra Bladet vil imidlertid ikke lade det marked gå fra sig og forbereder nu en større satsning på færdighedsspil om penge til august.

Satsningen omfatter ikke bare en side med spil på nettet, men også et egentligt tillæg i avisen, der har til formål at lokke danskere til.

På sigt er det planen, at spillesiden også skal indeholde hasardspil, når og hvis det danske spillemarked bliver givet frit. Det kan ske inden for det næste år, og avisen håber, at det vil åbne døren for store, nye indtægter.

"Jeg kan ikke sætte præcise tal på, men det er store beløb vi taler om, og vi vil gerne tjene en masse penge for at have råd til at lave en masse god journalistik," siger Ekstra Bladets chefredaktør Poul Madsen til Børsen.

Også Berlingske Media overvejer i øjeblikket at gå ind på området. |NP|

Del artikel

Tilmeld dig vores nyhedsbrev

Vær på forkant med udviklingen. Få den nyeste viden fra branchen med vores nyhedsbrev.

Nyhedsbrevsvilkår

Forsiden lige nu

MediaWatch udkommer med ét dagligt nyhedsbrev i ugerne 27-31. | Foto: Ida Marie Odgaard/Ritzau Scanpix

Sådan udkommer MediaWatch i sommerferien

Læs også