Helt teoretisk er det ikke utænkeligt, at der kunne opstå en nyt projekt som 'Dagen', men i praksis så er den svær at se for sig, siger Media Director.
MediaCompanys Media Director Niels Skjøth tager en stribe forbehold i en vurdering af chancerne for et nyt projekt.
"Jeg tror, faktisk at der i dag er et annonceunderlag indenfor annoncer for luksusvarer, business-rettede annoncer og i "pleasure/livsstil" kategorien, som en nicheavis kunne tiltrække," siger han.
Hvis et avisprojekt kunne opnå den nødvendige støtte fra staten, er der en teoretisk mulighed for en ny avis
"Men mit største forbehold er, om projektet overhovedet findes. Det skal i den grad være en unikt og interessant projekt, for at det kunne tiltrække købere og abonnementsindtægter i disse gratistider. Det skal virkelige ramme det krævende luksus- kvalitetslæsersegment lige i hjertet, for eksempel tilsat en spændende initiativtagerkreds."
Selv med et prestigeavisprojekt, som det nordsjællandske klientel ville falde for, er han i tvivl. Deres mærkevareloyalitet er også stærkt svigende - og de afviser ikke nødvendigvis at gå med Nyhedsavisen eller MetroXpress under armen.