Per Mikael: Metro skal lære af Googles succes

Metro International vil udnytte den annonceviden, som det nye Google-bestyrelsesmedlem, Mario Queiroz, kommer med.
MediaWatch
Metro International vil udnytte den annonceviden, som det nye bestyrelsesmedlem, google-chefen Mario Queiroz, kommer med.

Metros kommende annoncestrategi på både net og print skal være inspireret af Google, fortæller adm. direktør for Metro International, Per Mikael Jensen. Inspirationen skal hentes hos aviskoncernens nye bestyrelsesmedlem, Googlechefen Mario Queiroz.

"Det er interessant at få en fyr som ham ind i bestyrelsen. Han er meget vidende og kender markedet, så det er super godt," siger Per Mikael Jensen. Den danske topchef regner med, at Mario Queiroz, der til daglig er ansvarlig for søgefunktioner, reklamer og applikationsprodukter i 14 af Googles internationale research og udviklingscentre, især kan være med til at udvikle Metros annoncestrategi.

"Begge medier er forholdsvis nye på tryk og online, og nogle af de succeshistorier, som Google har, kan vi bruge - f.eks. alt, hvad der har med annoncesalg at gøre," siger Per Mikael Jensen til Newspaq. Endnu er der ikke noget samarbejde mellem Metro og Google i støbeskeen, men han afviser ikke, at det kan komme på tale. "Det er ikke noget, der er aktuelt lige nu," siger han.

Den 27. maj skal Per Mikael Jensen fremlægge Metro Internationals forretningsstrategi på generalforsamlingen, og her skal koncernens strategi på internettet også fremlægges. Her henviser Per Mikael Jensen til Metros franske site www.metrofrance.com, der fungerer som pilot for de øvrige netaviser.

"Man kan se noget af det på det franske website. Det drejer sig bl.a. om sådan noget som day-parting, hvor websitet ændrer karakter om morgenen, ved frokosttid og om eftermiddagen. Men vi er ved at udvikle på flere platforme. Det er noget, der sker hele tiden," siger han. |NP|

Del artikel

Tilmeld dig vores nyhedsbrev

Vær på forkant med udviklingen. Få den nyeste viden fra branchen med vores nyhedsbrev.

Nyhedsbrevsvilkår

Forsiden lige nu

MediaWatch udkommer med ét dagligt nyhedsbrev i ugerne 27-31. | Foto: Ida Marie Odgaard/Ritzau Scanpix

Sådan udkommer MediaWatch i sommerferien

Læs også