Christian Toksvig ny chef i Metro International

Christian Toksvig bliver vicedirektør for corporate development i Metro International.
MediaWatch

Christian Toksvig bliver vicedirektør for corporate development i Metro International.

Christian Toksvig kommer fra en stilling som International Operations Director hos det britiske forlag Northern & Shell, hvor han blandt andet var med til den internationale lancering af OK! Magazine.

Hos Metro International skal Christian Toksvig bevare det internationale fokus med ansvaret for udbredelsen af gratisavisen Metro til franchisetagere på nye markeder, skriver guardian.co.uk.

"Jeg er overbevist om, at en af vejene til fremtidig vækst for Metro International er, at etablere os på nye markeder, hvor vi hovedsageligt bidrager med vores brand, koncept og store vidensbase vedrørende lancering og drift af gratisaviser," siger Per Mikael Jensen, adm. direktør for Metro International.

Over for business.dk erkender Per Mikael Jensen, at det vil kræve en styrkelse af Metro-brandet:
"Jeg har ambitioner om, at vi om tre år i langt højere grad end i dag er et verdenskendt brand. Ikke kun som gratisavis, men som et fremragende medie på net såvel som på print. Det kræver at vi bruger flere ressourcer på vores brand," siger Per Mikael Jensen.
Metro-koncernen vil i de kommende år satse stærkt på at levere billigere indhold end andre på markedet ved at udnytte gratisavisernes globale udbredelse. Det åbner for muligheden af, at "globale redaktører" for nicheområder producerer indhold til Metro-udgivelser verden over.

Del artikel

Tilmeld dig vores nyhedsbrev

Vær på forkant med udviklingen. Få den nyeste viden fra branchen med vores nyhedsbrev.

Nyhedsbrevsvilkår

Forsiden lige nu

MediaWatch udkommer med ét dagligt nyhedsbrev i ugerne 27-31. | Foto: Ida Marie Odgaard/Ritzau Scanpix

Sådan udkommer MediaWatch i sommerferien

Læs også