Læsertal: 24timer og Nyhedsavisen størst

24timer kom også gennem december som landets mest læste dagblad, men Nyhedsavisen rykker tættere på og er nu oppe som nummer to.
MediaWatch
24timer kom også gennem december som landets mest læste dagblad, men Nyhedsavisen rykker tættere på og er nu oppe som nummer to.

Det viser de seneste aktualitetstal fra Index Danmark/Gallup.

24timer nåede en dækning på 12,1 pct.. Nyhedsavisen lå på 11,6, Politiken på 11,2 og JP på 10,7. Det er første gang meget længe, at Politiken når flere læsere end Jyllands-Posten.

De månedlige tal skal dog tages med et gran salt på grund af den relativt høje usikkerhed. Samtidig er december med de mange fridage en helt speciel måned.

Hos Nyhedsavisen er adm. direktør Morten Nissen Nielsen på vej gennem loftet.

"Vi har overhalet JP og Metroxpress og har lagt alle betalingsaviser bag os, så vi er yderst tilfredse. Samtidig har ingen anden avis ligeså mange læsere som Nyhedsavisen i de store byer, og det er noget annoncørerne kan mærke," siger han.

Ifølge Morten Nissen Nielsen følger der også annoncekroner med læserfremgangen.

"Vi oplever i øjeblikket den heftigste annoncetilgang nogensinde. Især fra landets største annoncører - men også fra mindre annoncører, der melder om fantastisk effekt på annonceringen i Nyhedsavisen. Samtidig er annoncørernes fokus på effekt i forhold til annoncepris større end nogensinde, og det styrker Nyhedsavisen," siger han.

MetroXpress havde en relativ svag december og får snart den ekstra udfordring, at der skal kompenseres for de læsere avisen har i Arrivas busser i København, hvor Nyhedsavisen tager over per 1. februar.

Se aktualitetstallene hos Gallup.

Del artikel

Tilmeld dig vores nyhedsbrev

Vær på forkant med udviklingen. Få den nyeste viden fra branchen med vores nyhedsbrev.

Nyhedsbrevsvilkår

Forsiden lige nu

MediaWatch udkommer med ét dagligt nyhedsbrev i ugerne 27-31. | Foto: Ida Marie Odgaard/Ritzau Scanpix

Sådan udkommer MediaWatch i sommerferien

Læs også