Jyllands-Posten satser på tabloidformat

Fra februar udkommer sektionen Erhverv&Økonomi i tabloidformat.
MediaWatch

Fra februar udkommer sektionen Erhverv&Økonomi i tabloidformat.

Chefredaktør Carsten Juste bekræfter over for Business.dk, at erhvervssektionen satser på at blive mere konkurrencedygtig med formatændringen.

Konkurrenterne Børsen og Berlingske Tidende udkommer allerede i tabloidformat.

Ifølge Carsten Juste, fremmer det en mere fokuseret journalistik, desuden viser undersøgelser, at læserne foretrækker tabloidformatet.

Jyllands-Posten har ikke planer om avisen generelt overgår til tabloidformatet. Det har først nu været teknisk muligt at trykke det nødvendige antal farver i tabloidformat til erhvervssektionen, hvilket har været et ønske i flere år, siger Carsten Juste til Business.dk.

Printeksperter fremhæver, at broadsheetformatet fremmer indtrykket af omnibusavis med overblik og fylde, men læserne foretrækker tilsyneladende tabloidformatet.

Del artikel

Tilmeld dig vores nyhedsbrev

Vær på forkant med udviklingen. Få den nyeste viden fra branchen med vores nyhedsbrev.

Nyhedsbrevsvilkår

Forsiden lige nu

MediaWatch udkommer med ét dagligt nyhedsbrev i ugerne 27-31. | Foto: Ida Marie Odgaard/Ritzau Scanpix

Sådan udkommer MediaWatch i sommerferien

Læs også