Vi skal nok få MetroXpress ud
MetroXpress skal nok fastholde læsertallet, selvom avisen ryger ud af de københavnske busser.
Det lover adm. direktør Søren Riis over for MediaWatch efter det i dag står klart, at MetroXpress fra 1. februar har mistet en vigtig bastion i den glødende aviskrig. Arriva har indgået aftaler med de tre andre gratisaviser, og Nyhedsavisen kommer bredest ud.
"Men vi bød 60-65 pct. mere end vi betaler i dag - helt op til det niveau vi fandt forsvarligt, så man må sige, at det er blevet meget dyrt at være i busserne," siger Søren Riis, som nu skal finde andre måder at ramme læserne på.
"Vi har en plan for alternative kanaler klar, så det her får ingen indflydelse for vores læsertal," siger Søren Riis, som ikke mener, trafikken er mættet som distributionskanal.
"Nej, hvor mange aviser, man kan få ud, handler udelukkende om, hvor mange penge man vil bruge på distributionen. Vi har udviklet vores distribution meget på det seneste og vil nu optrappe med flere bude og standere, så vi sikrer, at folk får avisen, inden de sætter sig ind i busserne," siger Søren Riis.