Nyhedsavisen vandt Arriva-udbud

MetroXpress ryger ud af Arrivas tog og busser, mens Nyhedsavisen forventer at løfte sit læsertal markant.
MediaWatch

MetroXpress ryger ud af Arrivas tog og busser, mens Nyhedsavisen forventer at løfte sit læsertal markant.

Det er facit efter Arriva i går afsluttede sin udbudsrunde og indgik aftaler med Urban, 24timer og Nyhedsavisen. Sidstnævnte kommer bredest ud med den nye aftale, mens også 24 timer kan se frem til et læsertalsløft på grund af den bredere distribution.

"For Nyhedsavisen og vores annoncører er der tale om et scoop. Vi ved at Arrivas distribution er meget værdifuld for Nyhedsavisen, fordi den giver mange læsere. Vi ved også, at de rejsende ofte bruger meget tid på at læse avisen, og det er til stor gavn for vores annoncører", siger Morten Nissen Nielsen, adm. direktør hos Nyhedsavisen.

"Tiltaget med Arriva er ikke et alternativ til vores husstandsomdelinger, men et stærkt supplement. Vi forventer at dette tiltag i løbet af kort tid vil give os yderligere 70-80.000 læsere hver eneste dag. Det vil kunne mærkes hos vores annoncørerne", siger Morten Nissen Nielsen.

Hvis Morten Nissen Nielsen har ret i sin forudsigelse vil Nyhedsavisen blive Danmarks mest læste avis i løbet af den toårige aftales løbetid med mindre MetroXpress formår at finde andre distributionsmuligheder.

Arrivas kunder snupper omkring 45.000 gratisaviser i standerne hver dag.

Del artikel

Tilmeld dig vores nyhedsbrev

Vær på forkant med udviklingen. Få den nyeste viden fra branchen med vores nyhedsbrev.

Nyhedsbrevsvilkår

Forsiden lige nu

MediaWatch udkommer med ét dagligt nyhedsbrev i ugerne 27-31. | Foto: Ida Marie Odgaard/Ritzau Scanpix

Sådan udkommer MediaWatch i sommerferien

Læs også