Svigtende Facebooktrafik får medier til at fokusere mere på egne kanaler

Mediechefer forudser stigende betydning af abonnementsindtægter og AI i mediernes forretning, mens markant nedgang i Facebook-trafik har vakt bekymring. Ny rapport kortlægger forventningerne til 2024.
Foto: Patrick Semansky/AP/Ritzau Scanpix
Foto: Patrick Semansky/AP/Ritzau Scanpix

Tidevandsbølgen AI skyller ind over mediebranchen i 2024. Krig raser fortsat i Europa og Mellemøsten. Efterdønninger fra den økonomiske opbremsning i 2022 hænger ved og har trukket millioner ud af annoncemarkedet og mediernes forretning. Og faldende trafik fra sociale medieplatforme, især Facebook, udfordrer flere mediers rækkevidde.

Allerede abonnent?Log ind her

Læs hele artiklen

Få adgang i 14 dage for 0 kr. Det kræver intet kreditkort, og du vil ikke overgå til et betalt abonnement efterfølgende.

Med din prøveperiode får du:

  • Adgang til alle låste artikler
  • Modtag vores daglige nyhedsbreve
  • Fuld adgang til vores app
  • Skal indeholde mindst 8 tegn samt tre af disse: Store bogstaver, små bogstaver, tal, symboler
    Skal indeholde mindst 2 tegn
    Skal indeholde mindst 2 tegn

    Få fuld adgang til dig og dine kollegaer

    Start et gratis virksomhedsprøveabonnement

    Del artikel

    Tilmeld dig vores nyhedsbrev

    Vær på forkant med udviklingen. Få den nyeste viden fra branchen med vores nyhedsbrev.

    Nyhedsbrevsvilkår

    Forsiden lige nu

    Læs også