Stig Ørskov: "Sammenlignet med kandidater, vi selv har hevet fat i, og som har henvendt sig til os, skiller Marchen sig faktisk ud. Hun er suverænt stærk på alle de vigtige områder"

Det første, største og primære mål for ny JP-chef står soleklart, fortæller Stig Ørskov. Det digitale indholdssalg skal løftes. Og koncernchefen ser Marchen Neel Gjertsen som den bedste til dét job.
”Det har været vigtigt for os at være grundige og se os godt for," siger adm. direktør Stig Ørskov om langtrukken proces, der har ledt op til udnævnelsen af Marchen Neel Gjertsen til posten som ansvarshavende chefredaktør på JP. | Foto: Philip Hoepner/APPR/Ritzau Scanpix
”Det har været vigtigt for os at være grundige og se os godt for," siger adm. direktør Stig Ørskov om langtrukken proces, der har ledt op til udnævnelsen af Marchen Neel Gjertsen til posten som ansvarshavende chefredaktør på JP. | Foto: Philip Hoepner/APPR/Ritzau Scanpix

Det tog JP/Politikens Hus fem måneder med hjælp fra både eksternt rekrutteringsbureau og banner på siden af bygningen at finde den nye ansv. chefredaktør til Jyllands-Posten, selvom den bedste kandidat til jobbet i sidste ende var kvinden, der stod lige foran koncernledelsen i skikkelse af den allerede konstituerede chefredaktør.

Allerede abonnent?Log ind her

Læs hele artiklen

Få adgang i 14 dage for 0 kr. Det kræver intet kreditkort, og du vil ikke overgå til et betalt abonnement efterfølgende.

Med din prøveperiode får du:

  • Adgang til alle låste artikler
  • Modtag vores daglige nyhedsbreve
  • Fuld adgang til vores app
  • Skal indeholde mindst 8 tegn samt tre af disse: Store bogstaver, små bogstaver, tal, symboler
    Skal indeholde mindst 2 tegn
    Skal indeholde mindst 2 tegn

    Få fuld adgang til dig og dine kollegaer

    Start et gratis virksomhedsprøveabonnement

    Del artikel

    Tilmeld dig vores nyhedsbrev

    Vær på forkant med udviklingen. Få den nyeste viden fra branchen med vores nyhedsbrev.

    Nyhedsbrevsvilkår

    Forsiden lige nu

    Læs også