Schibsted Media-topchef ser nordisk mediekonsolidering som nødvendighed

De nordiske mediemarkeder ligner hinanden, men det danske stikker ud på flere områder, mener Schibsted Media-direktør. Hun ser konsolidering på tværs af landegrænser som en nødvendighed på lang sigt.
Siv Juvik Tveitnes er direktør Schibsted Media. | Foto: Pr/schibsted
Siv Juvik Tveitnes er direktør Schibsted Media. | Foto: Pr/schibsted

De store mediekoncerner i Norden er nødt til at blive større, hvis de ikke skal blive løbet over ende på et medie- og opmærksomhedsmarked, hvor konkurrenterne er globale aktører. Det vil kræve, at koncernerne søger mere ind på hinandens jagtmarker og køber sig ind i nabolandes medieselskaber.

Allerede abonnent?Log ind her

Læs hele artiklen

Få adgang i 14 dage for 0 kr. Det kræver intet kreditkort, og du vil ikke overgå til et betalt abonnement efterfølgende.

Med din prøveperiode får du:

  • Adgang til alle låste artikler
  • Modtag vores daglige nyhedsbreve
  • Fuld adgang til vores app
  • Skal indeholde mindst 8 tegn samt tre af disse: Store bogstaver, små bogstaver, tal, symboler
    Skal indeholde mindst 2 tegn
    Skal indeholde mindst 2 tegn

    Få fuld adgang til dig og dine kollegaer

    Start et gratis virksomhedsprøveabonnement

    Del artikel

    Tilmeld dig vores nyhedsbrev

    Vær på forkant med udviklingen. Få den nyeste viden fra branchen med vores nyhedsbrev.

    Nyhedsbrevsvilkår

    Forsiden lige nu

    Læs også