
Manglende betalingsvillighed i den digitale æra er en hovedpine, der er svær at få bugt med for de fleste medier. Den nyeste version af den årlige rapport Reuters Digital News Report understreger, at udfordringen også er at finde i USA, hvor lige under en femtedel af befolkningen, 19 pct., betaler for digitale nyheder. Det skriver mediet Press Gazette. I Danmark er tallet 18 pct.
Til gengæld kan amerikanerne bryste sig af, at de er mere villige til at betale til flere digitale medieabonnementer på én gang. USA er sammen med Australien de eneste lande, hvor to abonnementer er medianen blandt de, der har betalt for digitale nyheder. I Danmark er medianen ét abonnement.
Allerede abonnent? Log ind.
Læs hele artiklen
Få adgang i 14 dage for 0 kr.
Det kræver intet kreditkort, og du vil ikke overgå til et betalt abonnement efterfølgende.
- Adgang til alle låste artikler
- Modtag vores daglige nyhedsbreve
- Fuld adgang til vores app
Få fuld adgang til dig og dine kollegaer.
Start et gratis virksomhedsprøveabonnementMere fra MediaWatch
Producenter glæder sig over droppet aftale men afblæser ikke krise
En rettighedsaftale, som i måneder har betydet stop for udvikling af fiktion til streamingtjenester, blev torsdag forkastet af Create Denmark, og det er et skridt i den rigtige retning. Det mener bl.a. Producentforeningen. Nu pågår individuelle forhandlinger med tjenesterne, men det risikerer at trække ud til efter sommer, lyder det.