MediaWatch

Stig Ørskov: "Vi skal kæmpe hårdere for at holde den samme vækst, når vi ser ind i 2022"

Det var især vækst i mediekoncernens eksisterende forretninger, der løftede sidste års omsætning og landede JP/Politiken et "skønt år". I 2022 forventer adm. direktør Stig Kirk Ørskov, at toplinjen fortsætter med højere fart i vejret - primært som konsekvens af nyt ejerskab og investeringer i ny forretning.

Foto: Mik Eskestad/ERH

Selvom det bliver tungere at opretholde kadencen i indholdssalget hos JP/Politikens Hus i 2022, slår koncernen stadig et stort brød op for året og forventer, at omsætningen passerer fire mia. kr. - en vækst på 20,5 pct. i forhold til 2021, hvor fremgangen på 11 pct. allerede var til at tage at føle på.

Det er meldingen fra adm. direktør Stig Kirk Ørskov, kort efter koncernens regnskabsmeddelelse fra 2021 blev offentliggjort. Regnskabsbogen blev lukket med en højdespringer i salget, hvor omsætningen nåede 3,32 mia. kr. - hovedsageligt drevet af organisk vækst - mens bundlinjen blev den bedste i årevis med et overskud på 287 mio. kr.

Allerede abonnent? Log ind.

Læs hele artiklen

Få adgang i 14 dage for 0 kr.
Det kræver intet kreditkort, og du vil ikke overgå til et betalt abonnement efterfølgende.

  • Adgang til alle låste artikler
  • Modtag vores daglige nyhedsbreve
  • Fuld adgang til vores app
Der skete en fejl. Prøv venligst igen senere

Få fuld adgang til dig og dine kollegaer.

Start et gratis virksomhedsprøveabonnement

Mere fra MediaWatch

Aller Media lukker magasinet Dossier

Dossier lukker og slukker efter seks år. Det skyldes ifølge chefredaktør økonomi og udfordringer med bl.a. stigende papirpriser. For mindre end et år siden lukkede Aller også Modemagasinet In efter 35 år.

Læs også

Relaterede

Seneste nyt

MediaWatch job

Se flere jobs

Se flere jobs

Watch job

Se flere jobs

Se flere jobs