Mediechefer tager afstand fra Stig Ørskovs forslag om at afskaffe mediestøtten

En kronik fra adm. direktør for JP/Politikens Hus om at udfase mediestøtten har ingen opbakning fra direktører for to konkurrerende avishuse, som erklærer sig dybt uenige. "At tale om at skulle udfase den i en situation, hvor vi er så hårdt påvirkede af ydre konkurrence, det synes jeg er helt forkert," siger Jesper Rosener, adm. direktør i Jysk Fynske Medier.
Foto: Joachim Ladefoged // PR/Kristeligt Dagblad (sammensat af MediaWatch)
Foto: Joachim Ladefoged // PR/Kristeligt Dagblad (sammensat af MediaWatch)

Tirsdag aften publicerede Berlingske en kronik fra Stig Ørskov, adm. direktør i JP/Politikens Hus, hvor han bl.a. foreslår at udfase den redaktionelle mediestøtte over en 10-15-årig periode - et forslag, som bliver mødt af en mur af modstand blandt chefkolleger i branchen.

Allerede abonnent?Log ind her

Læs hele artiklen

Få adgang i 14 dage for 0 kr. Det kræver intet kreditkort, og du vil ikke overgå til et betalt abonnement efterfølgende.

Med din prøveperiode får du:

  • Adgang til alle låste artikler
  • Modtag vores daglige nyhedsbreve
  • Fuld adgang til vores app
  • Skal indeholde mindst 8 tegn samt tre af disse: Store bogstaver, små bogstaver, tal, symboler
    Skal indeholde mindst 2 tegn
    Skal indeholde mindst 2 tegn

    Få fuld adgang til dig og dine kollegaer

    Start et gratis virksomhedsprøveabonnement

    Del artikel

    Tilmeld dig vores nyhedsbrev

    Vær på forkant med udviklingen. Få den nyeste viden fra branchen med vores nyhedsbrev.

    Nyhedsbrevsvilkår

    Forsiden lige nu

    Læs også