MediaWatch

Mediechefer tager afstand fra Stig Ørskovs forslag om at afskaffe mediestøtten

En kronik fra adm. direktør for JP/Politikens Hus om at udfase mediestøtten har ingen opbakning fra direktører for to konkurrerende avishuse, som erklærer sig dybt uenige. "At tale om at skulle udfase den i en situation, hvor vi er så hårdt påvirkede af ydre konkurrence, det synes jeg er helt forkert," siger Jesper Rosener, adm. direktør i Jysk Fynske Medier.

Foto: Joachim Ladefoged // PR/Kristeligt Dagblad (sammensat af MediaWatch)

Tirsdag aften publicerede Berlingske en kronik fra Stig Ørskov, adm. direktør i JP/Politikens Hus, hvor han bl.a. foreslår at udfase den redaktionelle mediestøtte over en 10-15-årig periode - et forslag, som bliver mødt af en mur af modstand blandt chefkolleger i branchen.

En af dem er Jesper Rosener, adm. direktør i Jysk Fynske Medier, som er dybt uenig i Stig Ørskovs betragtninger.

Læs hele artiklen

Få 14 dages fri adgang.

Det kræver intet kreditkort, og du vil ikke overgå til et betalt abonnement efterfølgende.

  • Adgang til alle låste artikler
  • Modtag vores daglige nyhedsbreve
  • Fuld adgang til vores app
Der skete en fejl. Prøv venligst igen senere

Få fuld adgang til dig og dine kollegaer.

Start et gratis virksomhedsprøveabonnement

Mere fra MediaWatch

Debat: Mediepolitik uden jordforbindelse

Magter folketing og regering at lave en medieaftale, der kan gennemføres, og vil den fungere i virkelighedens mediemarked? Sporene skræmmer. Den seneste medieaftale fra 2018 er et klart eksempel på, hvor galt det kan gå. Men den var desværre ikke en undtagelse. Sådan lyder det fra rådgiver og tidl. generaldirektør i DR Christian S. Nissen i dette debatindlæg.

Læs også

Relaterede

Seneste nyt

Se flere jobs