MediaWatch

Monitormedier lancerer nyt medie om idræt

Monitormedier udvider med sit sjette nichemedie henvendt til aktører inden for idrætsindustrien.

Anders Jerking er ansv. chefredaktør og adm. direktør for Monitormedier. | Foto: Jens Dresling

Monitormedier, der hører under JP/Politikens Hus, udvider 2. februar med et nyt medie om idræt, der får navnet Idrætsmonitor.

Det skriver Michael Ørtz Christiansen på Linkedin, der bliver redaktør på det nye nichemedie.

"Da Anders Jerking (ansv. chefredaktør på Monitormedier, red.) i november spurgte, om jeg var interesseret i at blive redaktør på JP/Politikens Hus nye medie om idræt, skulle jeg lige tage en dyb indånding, for jeg var næsten lige startet i et nyt job. Men muligheden for at bygge et nyt, uafhængigt medie op om så vigtigt et område var for god til at lade passere," skriver Michael Ørtz Christiansen.

Han kommer fra en stilling som presserådgiver og konstitueret pressechef i Danske Spil, hvor han nåede at være i otte måneder.

Det fremgår ikke, hvad mediets målgruppe bliver, men Lasse Sylvest Mikkelsen, der er blevet ansat som journalist på det nye medie, skriver, at Idrætsmonitor "skal gøre os alle klogere på, hvilken rolle idræt spiller i vores samfund".

Monitormedier driver i forvejen fem nichemedier: Skolemonitor, Byrummonitor, Sundhedsmonitor, Klimamonitor og Kulturmonitor.

Monitormedier, der tidligere hed Politiken Nicher, havde i 2020 et underskud på 4,9 mio. kr. før skat og 3,8 mio. kr. efter skat.

Disclaimer: MediaWatch er en del af Watch Medier under JP/Politikens Hus, men har redaktionel frihed til at dække JP/Politikens Hus som alle andre medievirksomheder. Medarbejderne på MediaWatch deltager ikke i orienterende medarbejdermøder i JP/Politikens Hus.

Mere fra MediaWatch

Briefing: Ugen i mediebranchen

Ny rapport om danskernes nyhedsbrug, første skridt mod aftale for DPCMO, startskud på Se og Hør-strategi og et nødopråb fra produktionsbranchen er blandt nogle af ingredienserne, der har sat smag på denne uge i mediebranchen. Få et overblik i ugens briefing.

EU vil kræve strengere kontrol med statslige annoncekroner

I et nyt udspil lægger Europa-Kommissionen nu op til flere krav til gennemsigtighed og fair tildeling, når alt fra regeringer til statsejede virksomheder køber reklameplads hos medierne. Forslaget møder opbakning hos Danske Medier, der dog overordnet ser lovforslaget som dårligt nyt for mediebranchen.

Læs også

Relaterede

Seneste nyt

MediaWatch job

Se flere jobs

Se flere jobs

Watch job

Se flere jobs

Se flere jobs