Nordjyske bringer frivillige i spil for at levere til abonnenter

Mangel på avisbude tvinger Det Nordjyske Mediehus til at tænke kreativt og tilbyde omdelerjob til det lokale foreningsliv i regionen.
Foto: Simon Fals
Foto: Simon Fals

Coronasituationen, højkonjunktur, og hård konkurrence fra kviktestteltene er en skidt cocktail for Det Nordjyske Mediehus, der ikke har nok avisbude til at få bragt Nordjyske Stiftstidende ud på abonnenters adresser. Det skriver avisen selv.

Derfor forsøger udgiveren Det Nordjyske Mediehus nu at aktivere de lokale foreninger i området med et tilbud om at spytte i klubkassen, hvis de stiller med bude.

"Mange klubber tjener jo penge til deres klubliv, arrangementer og ture - og vi mangler bude - så kan vi hjælpe hinanden ved, at de omdeler for os - er det jo godt for begge parter," siger Steen Bjørnbæk Steffensen, kundedirektør i Det Nordjyske Mediehus.

Han henviser videre til, at de gensidige fordele kan være særligt nyttige for netop de lokale foreninger, hvis andre indtjeningsstrømme - fx boder på festivaller - er blevet afbrudt eller indskrænkede under coronanedlukningerne.

Tidligere i december meddelte Det Nordjyske Mediehus, at man mangler mellem 50 og 100 avisomdelere, og at presset er særligt stort de næste fire uger.

Udover Nordjyske Stiftstidende står Det Nordjyske Mediehus for omdelingen af øvrige dagblade, DAO-pakker, breve, magasiner, ugeblade mm.

Del artikel

Tilmeld dig vores nyhedsbrev

Vær på forkant med udviklingen. Få den nyeste viden fra branchen med vores nyhedsbrev.

Nyhedsbrevsvilkår

Forsiden lige nu

Læs også