Ekstra Bladet vil gøre op med "famlende" strategi og relancerer betalt indhold

Flere målinger og et mere systematisk samarbejde mellem kommercielle og redaktionelle kræfter skal sørge for, at Ekstra Bladets nye strategi og relancering af bl.a. det digitale abonnementsprodukt i Ekstra Bladet+ giver pote, lyder det fra kommerciel direktør.

Foto: Philip Davali/Philip Davali, Ekstra Bladet

I boligtermer er Ekstra Bladet i færd med en totalrenovering på de indre og ydre linjer. Hovedarkitekterne er ansv. chefredaktør Henrik Qvortrup og kommerciel direktør Signe Skarequist, mens blåtrykket for overhalingen er en ny indholdsstrategi, som MediaWatch har fået indsigt i.

Hvis Ekstra Bladet skal generobre sin plads som landets ubestridt største nyhedssite og samtidig have en krog i ”Danmarks rygrad”, både på print og i betalingsuniverset EB+, skal der mere end et nyt slogan og ændringer af kerneværdier til, forklarer kommerciel direktør, Signe Skarequist.

Læs hele artiklen

Få 14 dages fri adgang.

Det kræver intet kreditkort, og du vil ikke overgå til et betalt abonnement efterfølgende.

  • Adgang til alle låste artikler
  • Modtag vores daglige nyhedsbreve
  • Fuld adgang til vores app
Der skete en fejl. Prøv venligst igen senere

Få fuld adgang til dig og dine kollegaer.

Start et gratis virksomhedsprøveabonnement