MediaWatch

Dyrby om ny satsning: "Lige nu handler det meget om at få noget data"

Investeringen i nye redaktioner og en digital abonnementsmodel på B.T. vil presse overskuddet de kommende år, siger chefredaktør Michael Dyrby, der afviser, at skridtet er et farvel til B.T.'s annoncefinansierede forretningsmodel. Annoncer er stadig drivkraften, lyder det.

Foto: Stine Heilmann

Fire år efter relanceringen til rendyrket gratis, annoncefinansieret medie ændrer B.T. kursen og bygger betalingsmur og login på sitet for at opdyrke brugerbetaling og bedre brugerdata.

”Hvis vi skal flytte B.T. videre frem, så skal vi gøre noget andet," siger ansv. chefredaktør Michael Dyrby om den nye satsning, som B.T. har rekrutteret til igennem flere måneder, som MediaWatch tidligere har beskrevet, og som nu er gået i luften.

Allerede abonnent? Log ind.

Læs hele artiklen

Få adgang i 14 dage for 0 kr.
Det kræver intet kreditkort, og du vil ikke overgå til et betalt abonnement efterfølgende.

  • Adgang til alle låste artikler
  • Modtag vores daglige nyhedsbreve
  • Fuld adgang til vores app
Der skete en fejl. Prøv venligst igen senere

Få fuld adgang til dig og dine kollegaer.

Start et gratis virksomhedsprøveabonnement

Mere fra MediaWatch

Aller Media-topchef om nedlæggelse af printmagasin til unge: "Tiden er moden"

Næste år ville ”Vi Unge” som printmagasin være fyldt 60 år. Men fra årsskiftet er den trykte version af magasinet til teenagepiger fortid. Topchef i Aller Media kalder det en ”meget logisk beslutning” og forklarer samtidig, hvad der ligger bag en række andre, større ændringer i Aller Medias redaktionelle setup.

Læs også

Relaterede

Seneste nyt

MediaWatch job

Se flere jobs

Se flere jobs

Watch job

Se flere jobs

Se flere jobs