MediaWatch

Dyrby om ny satsning: "Lige nu handler det meget om at få noget data"

Investeringen i nye redaktioner og en digital abonnementsmodel på B.T. vil presse overskuddet de kommende år, siger chefredaktør Michael Dyrby, der afviser, at skridtet er et farvel til B.T.'s annoncefinansierede forretningsmodel. Annoncer er stadig drivkraften, lyder det.

Foto: Stine Heilmann

Fire år efter relanceringen til rendyrket gratis, annoncefinansieret medie ændrer B.T. kursen og bygger betalingsmur og login på sitet for at opdyrke brugerbetaling og bedre brugerdata.

”Hvis vi skal flytte B.T. videre frem, så skal vi gøre noget andet," siger ansv. chefredaktør Michael Dyrby om den nye satsning, som B.T. har rekrutteret til igennem flere måneder, som MediaWatch tidligere har beskrevet, og som nu er gået i luften.

Allerede abonnent? Log ind.

Læs hele artiklen

Få adgang i 14 dage for 0 kr.
Det kræver intet kreditkort, og du vil ikke overgå til et betalt abonnement efterfølgende.

  • Adgang til alle låste artikler
  • Modtag vores daglige nyhedsbreve
  • Fuld adgang til vores app
Der skete en fejl. Prøv venligst igen senere

Få fuld adgang til dig og dine kollegaer.

Start et gratis virksomhedsprøveabonnement

Mere fra MediaWatch

Stort boligmagasin skifter fra Bladkompagniet

Realdania-ejet magasin med sekscifret oplag har skrevet kontrakt med en ny distributør. Prisen er lavere, og kvaliteten højere, lyder forklaringen. Realdania har ingen planer om at stoppe den trykte udgave af magasinet.

K-ordfører kalder skrottet some-lovforslag for tidsspild

Et lovforslag, som skulle forpligte bl.a. sociale medier til at fjerne ulovligt indhold inden for 24 timer, er bremset af EU-Kommissionen. Konservatives erhvervs- og forbrugerordfører mener, lovforslaget fra begyndelsen skulle have været udformet anderledes.

Debat: Medieforhandlingerne viser skræmmende mangel på viden

Resultatet af medieforliget er et skævvredet mediemarked, hvor regeringen med pincet vil udpege, hvilke medier og hvilket indhold, der fortjener politikernes nåde. Sådan lyder det fra direktør i Danske Medier, Mads Brandstrup, i dette debatindlæg.

Læs også

Relaterede

Seneste nyt

MediaWatch job

Se flere jobs

Se flere jobs

Watch job

Se flere jobs

Se flere jobs