MediaWatch

Over halvdelen af Guardians digitale omsætning stammer fra udlandet

Den britiske avis The Guardian gemmer ikke artikler bag betalingsmur, men får alligevel penge ind fra udenlandske læsere og oplevede tilvækst af digitale abonnenter og bidragsydere i 2020.

Foto: Raphael Satter/AP/Ritzau Scanpix

Den britiske mediegruppe Guardian Media Group, der råder over aviserne The Guardian og The Observer, der er samlet under ét tag på theguardian.com, melder om vækst i den digitale del af foretagendet i sit årsregnskab for 2020. Det skriver Press Gazette.

Omsætningen fra digitale abonnementer og bidrag er steget med 61 pct. i forhold til første kvartal sidste år til 68,7 mio. pund - svarende til godt 589 mio. kr. Det stigningen har været med til at afbøde faldet i print- og annonceindtægter som følge af covid-19. Den samlede omsætning steg dermed med mere beskedne 0,9 pct. til 225,5 mio. pund - 1,95 mia. kr.

Læs hele artiklen

Få 14 dages fri adgang.
Det kræver intet kreditkort.

Der skete en fejl. Prøv venligst igen senere

Få fuld adgang til dig og dine kollegaer.

Start et gratis virksomhedsprøveabonnement

Mere fra MediaWatch

Briefing: Ugen i mediebranchen

Bornholms Tidende er sendt ud i spare- og fyringsrunde, DR's dramachef blev afskediget, og Louds nye programdirektør varslede store forandringer for den unge radio. Få overblikket over en travl uge i den danske mediebranche.

Læs også

Relaterede

Trial banner

Seneste nyt

Se flere jobs