MediaWatch

Over halvdelen af Guardians digitale omsætning stammer fra udlandet

Den britiske avis The Guardian gemmer ikke artikler bag betalingsmur, men får alligevel penge ind fra udenlandske læsere og oplevede tilvækst af digitale abonnenter og bidragsydere i 2020.

Foto: Raphael Satter/AP/Ritzau Scanpix

Den britiske mediegruppe Guardian Media Group, der råder over aviserne The Guardian og The Observer, der er samlet under ét tag på theguardian.com, melder om vækst i den digitale del af foretagendet i sit årsregnskab for 2020. Det skriver Press Gazette.

Omsætningen fra digitale abonnementer og bidrag er steget med 61 pct. i forhold til første kvartal sidste år til 68,7 mio. pund - svarende til godt 589 mio. kr. Det stigningen har været med til at afbøde faldet i print- og annonceindtægter som følge af covid-19. Den samlede omsætning steg dermed med mere beskedne 0,9 pct. til 225,5 mio. pund - 1,95 mia. kr.

Allerede abonnent? Log ind.

Læs hele artiklen

Få adgang i 14 dage for 0 kr.
Det kræver intet kreditkort, og du vil ikke overgå til et betalt abonnement efterfølgende.

  • Adgang til alle låste artikler
  • Modtag vores daglige nyhedsbreve
  • Fuld adgang til vores app
Der skete en fejl. Prøv venligst igen senere

Få fuld adgang til dig og dine kollegaer.

Start et gratis virksomhedsprøveabonnement

Mere fra MediaWatch

Briefing: Ugen i mediebranchen

Salg af Chapter, sparerunde hos Sjællandske, nyt fra magasinbranchen samt forhandlinger i produktionsbranchen er blandt de større sager, der rullede ind i ugens løb i Mediedanmark. Få et overblik med denne uges briefing.

Læs også

Relaterede

Seneste nyt

MediaWatch job

Se flere jobs

Se flere jobs

Watch job

Se flere jobs

Se flere jobs