MediaWatch

ITV's annonceomsætning steg 29 pct. i første halvår

Det største kommercielle tv-selskab i Storbritannien er på vej tilbage efter sidste års markante tab på reklameomsætningen som konsekvens af covid-19. Alene i juni steg omsætningen fra annoncesalg med 115 pct. sammenlignet med sidste år.

Foto: Reuters/Ritzau Scanpix

Annonceomsætningen hos det store britiske tv-selskab ITV har været på lidt af en rutsjebanetur, siden coronakrisen ramte sidste år. Det fremgår af en status fra ITV over første halvår af 2021 ifølge The Guardian og Financial Times.

I løbet af de sidste seks måneder er omsætningen på annoncer steget med 29 pct., hvilket især var drevet af en stigning på 55 pct. på streamingplatformen ITV Hub. Det sker efter et markant fald på 21 pct. i annonceomsætningen i første halvår af 2020, hvor andet kvartal alene dykkede med 43 pct.

Læs hele artiklen

Få 14 dages fri adgang.
Det kræver intet kreditkort.

Der skete en fejl. Prøv venligst igen senere

Få fuld adgang til dig og dine kollegaer.

Start et gratis virksomhedsprøveabonnement

Mere fra MediaWatch

Briefing: Ugen i mediebranchen

Bornholms Tidende er sendt ud i spare- og fyringsrunde, DR's dramachef blev afskediget, og Louds nye programdirektør varslede store forandringer for den unge radio. Få overblikket over en travl uge i den danske mediebranche.

Læs også

Relaterede

Trial banner

Seneste nyt

Se flere jobs