MediaWatch

ITV's annonceomsætning steg 29 pct. i første halvår

Det største kommercielle tv-selskab i Storbritannien er på vej tilbage efter sidste års markante tab på reklameomsætningen som konsekvens af covid-19. Alene i juni steg omsætningen fra annoncesalg med 115 pct. sammenlignet med sidste år.

Foto: Reuters/Ritzau Scanpix

Annonceomsætningen hos det store britiske tv-selskab ITV har været på lidt af en rutsjebanetur, siden coronakrisen ramte sidste år. Det fremgår af en status fra ITV over første halvår af 2021 ifølge The Guardian og Financial Times.

I løbet af de sidste seks måneder er omsætningen på annoncer steget med 29 pct., hvilket især var drevet af en stigning på 55 pct. på streamingplatformen ITV Hub. Det sker efter et markant fald på 21 pct. i annonceomsætningen i første halvår af 2020, hvor andet kvartal alene dykkede med 43 pct.

Allerede abonnent? Log ind.

Læs hele artiklen

Få adgang i 14 dage for 0 kr.
Det kræver intet kreditkort, og du vil ikke overgå til et betalt abonnement efterfølgende.

  • Adgang til alle låste artikler
  • Modtag vores daglige nyhedsbreve
  • Fuld adgang til vores app
Der skete en fejl. Prøv venligst igen senere

Få fuld adgang til dig og dine kollegaer.

Start et gratis virksomhedsprøveabonnement

Mere fra MediaWatch

Briefing: Ugen i mediebranchen

Salg af Chapter, sparerunde hos Sjællandske, nyt fra magasinbranchen samt forhandlinger i produktionsbranchen er blandt de større sager, der rullede ind i ugens løb i Mediedanmark. Få et overblik med denne uges briefing.

Læs også

Relaterede

Seneste nyt

MediaWatch job

Se flere jobs

Se flere jobs

Watch job

Se flere jobs

Se flere jobs