MediaWatch

B.T.-partner om frasalg: Vi skulle enten sælge eller købe

Efter otte år i Danmark trækker schweiziske TX Group, tidl. Tamedia, sig nu ud af landet med frasalget af 30 pct. af BTMX. Ejerandelen var den sidste rest af et eventyr, der har kostet koncernen et trecifret millionbeløb.

Foto: Jens Hartmann Schmidt/Ritzau Scanpix

Det var med en billet til 120 mio. kr., at det scweiziske mediekoncern TX Group, der dengang hed Tamedia, tog turen nordpå og flyttede ind på det danske marked med købet af gratisavisen Metroxpress i 2013.

Med sig havde schweizerne drømmen om at eksportere koncernens hjemlige succces med gratisavisen 20 Minuten, som Metroxpress efter overtagelsen blev skåret til efter.

Læs hele artiklen

Få 14 dages fri adgang.
Det kræver intet kreditkort.

Der skete en fejl. Prøv venligst igen senere

Få fuld adgang til dig og dine kollegaer.

Start et gratis virksomhedsprøveabonnement

Mere fra MediaWatch

Briefing: Ugen i mediebranchen

Radio Loud er snart no more, mens sportslisten skal genoplives, hvis det står til kulturministeren. Brancheorganisationer råbte vagt i gevær over nyt lovforslag om moms på rettigheder, en tv-status blev gjort op, og Frankfurt Bogmesse vendte tilbage i fysisk form. Alt det og meget mere i ugens overblik over slagets gang i mediebranchen

Læs også

Relaterede

Trial banner

Seneste nyt

Se flere jobs