MediaWatch

Jyllands-Posten udvider med nyt bogtillæg

Med et nyt, ugentligt weekendtillæg om bøger vil Jyllands-Posten styrke dækningen af litteratur, der også skal fylde mere digitalt.

Bøger får højere prioritet i Jyllands-Postens kulturdækning på nettet og i avisen | Foto: Casper Dalhoff/MEDARBEJDER

Jyllands-Posten opruster kulturdækningen på litteraturområdet på nettet og med et ugentligt bogtillæg, der får titlen JP Bøger. Det fremgår af en pressemeddelelse fra avisen.

Med det nye tillæg, der bliver en del af lørdagsavisen, vil avisen være mere for de litteraturinteresserede læsere både på print og online, hvor avisen udvider litteraturdækningen tilsvarende på jp.dk, fremgår det.

Forlagenes salg af bøger steg helt ekstraordinært med 5,6 pct. i 2020, ikke mindst drevet af væksten i lytningen af bøger, og det er den interesse, Jyllands-Posten gerne vil tappe mere ind i.

"Vi skal være der, hvor publikum er, og bogens digitale vækst flugter derfor fint med Jyllands-Postens ambitioner online som vejen til især yngre målgrupper," siger Jyllands-Postens ansvarshavende chefredaktør Jacob Nybroe.

JP Bøger udkommer første gang lørdag d. 17. april og får både skøn- og faglitteratur, forfatternavne, tendenser og anmeldelser som omdrejningspunkt.

Mere fra MediaWatch

Læs også

Relaterede

Seneste nyt

Se flere jobs