Jyllands-Posten opruster kulturdækningen på litteraturområdet på nettet og med et ugentligt bogtillæg, der får titlen JP Bøger. Det fremgår af en pressemeddelelse fra avisen.
Med det nye tillæg, der bliver en del af lørdagsavisen, vil avisen være mere for de litteraturinteresserede læsere både på print og online, hvor avisen udvider litteraturdækningen tilsvarende på jp.dk, fremgår det.
Forlagenes salg af bøger steg helt ekstraordinært med 5,6 pct. i 2020, ikke mindst drevet af væksten i lytningen af bøger, og det er den interesse, Jyllands-Posten gerne vil tappe mere ind i.
"Vi skal være der, hvor publikum er, og bogens digitale vækst flugter derfor fint med Jyllands-Postens ambitioner online som vejen til især yngre målgrupper," siger Jyllands-Postens ansvarshavende chefredaktør Jacob Nybroe.
JP Bøger udkommer første gang lørdag d. 17. april og får både skøn- og faglitteratur, forfatternavne, tendenser og anmeldelser som omdrejningspunkt.