De Lokale Ugeaviser vil undersøge printannoncers effekt
![De Lokale Ugeaviser vil blive klogere på modtagelsen af annoncer blandt forbrugerne. | Foto: Mads Nissen/Ritzau Scanpix](https://photos.watchmedier.dk/watchmedier/resize:fill:3840:0:0/plain/https://photos.watchmedier.dk/Images/article12833097.ece/ALTERNATES/schema-16_9/20170819-143304-2-1920x1080we.jpg)
Printannoncemarkedet er under pres og det vil salgsorganisationen De Lokale Ugeaviser forsøge at imødegå med en ny undersøgelse. Det skriver selskabet i en pressemeddelelse.
Undersøgelsen, der laves i samarbejde med analyseselskaberne Data Intelligence og MarketMinds, skal forsøge at dokumentere om og hvordan mediers annoncemiljø på print giver ekstra værdi for annoncører i forhold til eksponeringer generelt på nettet.
"Vi vil opdyrke nye indsigter om kvaliteten af medieeksponeringer og dermed mediers kommunikative egenskaber – deres instrumentalitet. Målet er at tilføre annoncemarkedet flere nuancer i valget af medier," siger Lars Winther, direktør for De Lokale Ugeaviser.
Undersøgelsen er del af en bredere "vidensstrategi" i De Lokale Ugeaviser, der er et fælles salgsbureau på tværs af landets ugeaviser, står der i meddelelsen.
Relaterede artikler
Bauer går i luften med nordisk annoncenetværk
For abonnenter