MediaWatch

De Lokale Ugeaviser vil undersøge printannoncers effekt

De Lokale Ugeaviser vil med ny undersøgelse indhente mere viden om, hvordan annoncer modtages af læserne på forskellige medietyper.

De Lokale Ugeaviser vil blive klogere på modtagelsen af annoncer blandt forbrugerne. | Foto: Mads Nissen/Ritzau Scanpix

Printannoncemarkedet er under pres og det vil salgsorganisationen De Lokale Ugeaviser forsøge at imødegå med en ny undersøgelse. Det skriver selskabet i en pressemeddelelse.

Undersøgelsen, der laves i samarbejde med analyseselskaberne Data Intelligence og MarketMinds, skal forsøge at dokumentere om og hvordan mediers annoncemiljø på print giver ekstra værdi for annoncører i forhold til eksponeringer generelt på nettet.

"Vi vil opdyrke nye indsigter om kvaliteten af medieeksponeringer og dermed mediers kommunikative egenskaber – deres instrumentalitet. Målet er at tilføre annoncemarkedet flere nuancer i valget af medier," siger Lars Winther, direktør for De Lokale Ugeaviser.

Undersøgelsen er del af en bredere "vidensstrategi" i De Lokale Ugeaviser, der er et fælles salgsbureau på tværs af landets ugeaviser, står der i meddelelsen.

Mere fra MediaWatch

Briefing: Ugen i mediebranchen

Radio Loud er snart no more, mens sportslisten skal genoplives, hvis det står til kulturministeren. Brancheorganisationer råbte vagt i gevær over nyt lovforslag om moms på rettigheder, en tv-status blev gjort op, og Frankfurt Bogmesse vendte tilbage i fysisk form. Alt det og meget mere i ugens overblik over slagets gang i mediebranchen

Læs også

Relaterede

Trial banner

Seneste nyt

Se flere jobs