Postnord bliver brugt som central brik i svindel på nettet

Et fupnummer, der i øjeblikket florerer på internettet, inddrager Postnord i forsøget på at lokke brugere til at videregive kontooplysninger.
Foto: PR / Catena AB
Foto: PR / Catena AB

Svindlere på nettet udgiver sig for at være Postnord i forsøget på at aflure danskeres konto - og kodeoplysninger. Det sker med beskeden om, at man mangler at betale 9 kr. i fragt, eller at de ikke har kunnet levere en pakke, da betingelserne ikke var opfyldt. Beskeden bliver angiveligt sendt som en mail, der skulle ligne at være fra Postnord. Det skriver Finans.

"Det er ærgerligt, at det overhovedet finder sted, men virkeligheden er desværre sådan, at nogle en gang imellem forsøger at svindle - og her har de altså valgt at bruge vores navn," siger Henrik Larsen, chef for kundelinjen i Postnord, til Finans.

Det er ikke første gang, at Postnord havner ufrivilligt i fupnumre på nettet, og af den grund har postselskabet oprettet en side på deres hjemmeside, hvor danskerne kan orientere sig om aktuelle fupbeskeder og mails, der skulle ligne at være fra Postnord.

Del artikel

Tilmeld dig vores nyhedsbrev

Vær på forkant med udviklingen. Få den nyeste viden fra branchen med vores nyhedsbrev.

Nyhedsbrevsvilkår

Forsiden lige nu

Læs også