MediaWatch

Britiske medier nedlægger hundredevis af stillinger

Faldende indtægter i forbindelse med coronakrisen sender britiske medier ud i fyringsrunder. Det gælder bl.a. op til 180 stillinger hos avisen The Guardian, og samtidig lægger BBC ydligere 70 stillingsnedlæggelser til de allerede 450 jobs, som mediehuset har planlagt at beskære.

Foto: Suzanne Plunkett/Reuters/Ritzau Scanpix

Flere britiske medier har gennem de seneste uger annonceret kommende fyringsrunder som konsekvens af de faldende indtægter, coronakrisen har forårsaget. Blandt andet meddeler The Guardian nu, at avisen på grund af en presset økonomi samt faldende annonceindtægter må skære i medarbejderstaben med op til 180 stillinger fordelt på både redaktionelle og marketingsmedarbejdere.

Avisens chefredaktør, Katharine Viner, samt adm. direktør for Guardian Media Group, Anette Thomas, har oplyst sine medarbejdere om, at coronakrisen har skabt en "uholdbar økonomisk udsigt for The Guardian" med indtægter, der forventes at falde med mere end 25 mio. pund, hvilket svarer til omkring 206 mio. kr.

Læs hele artiklen

Få 14 dages fri adgang.
Det kræver intet kreditkort.

Der skete en fejl. Prøv venligst igen senere

Få fuld adgang til dig og dine kollegaer.

Start et gratis virksomhedsprøveabonnement

Mere fra MediaWatch

Briefing: Ugen i mediebranchen

Radio Loud er snart no more, mens sportslisten skal genoplives, hvis det står til kulturministeren. Brancheorganisationer råbte vagt i gevær over nyt lovforslag om moms på rettigheder, en tv-status blev gjort op, og Frankfurt Bogmesse vendte tilbage i fysisk form. Alt det og meget mere i ugens overblik over slagets gang i mediebranchen. (Rettet)

Læs også

Relaterede

Trial banner

Seneste nyt

Se flere jobs