MediaWatch

Britisk avisejer nedlægger 550 stillinger efter annoncetab

Det britiske mediehus Reach planlægger nedskæringer efter omsætningsfald på knap 30 pct. i andet kvartal sammenlignet med samme periode sidste år.

Ejer af britiske regionalaviser samt bl.a. Daily Mirror, skærer 550 stillinger væk. | Foto: Daniel Leal-Olivas/AFP/Ritzau Scanpix

Mediehuset Reach, som blandt andet står bag de britiske aviser Daily Mirror, Daily Express og Daily Star, nedlægger 550 stillinger svarende til 12 pct. af arbejdsstyrken på grund af fald i annonceomsætningen. Det skriver The Guardian.

Reach, tidligere Trinity Mirror, som også ejer hundredvis af regionalaviser i Storbritannien, har tabt 27,5 pct. af omsætningen i andet kvartal sammenlignet med samme kvartal i 2019.

Læs hele artiklen

Få 14 dages fri adgang.
Det kræver intet kreditkort.

Der skete en fejl. Prøv venligst igen senere

Få fuld adgang til dig og dine kollegaer.

Start et gratis virksomhedsprøveabonnement

Mere fra MediaWatch

Briefing: Ugen i mediebranchen

Radio Loud er snart no more, mens sportslisten skal genoplives, hvis det står til kulturministeren. Brancheorganisationer råbte vagt i gevær over nyt lovforslag om moms på rettigheder, en tv-status blev gjort op, og Frankfurt Bogmesse vendte tilbage i fysisk form. Alt det og meget mere i ugens overblik over slagets gang i mediebranchen

Læs også

Relaterede

Trial banner

Seneste nyt

Se flere jobs