MediaWatch

Coronakrise presser JP/Politikens overskud – men giver ikke akut behov for besparelser

Direktør for JP/Politikens Hus giver ingen garantier for, at medieselskabet kan ride coronastormen af uden besparelser, men har ingen aktuelle planer i den retning. "Vi er stadigvæk ikke i noget, der minder om choktilstand," lyder det.

Stig Ørskov, adm. direktør, JP/Politikens Hus | Foto: Mik Eskestad/Jyllands-Posten/Ritzau Scanpix

Det bliver et lavere overskud for 2020 end ventet, som JP/Politikens Hus kan præsentere på den anden side af nytår. Sådan lyder forventningen fra Stig Ørskov, adm. direktør for medieselskabet.

Forklaringen på dén spådom er coronakrisen, som har ramt økonomien vidt og bredt. Direktøren melder om god gænge i salget af journalistisk indhold såvel som bøger gennem Saxo, som JP/Politikens Hus købte i 2019. Men samlet set er omsætningen under det forventede som følge af coronakrisens påvirkning af annoncemarkedet.

Læs hele artiklen

Få 14 dages fri adgang.
Det kræver intet kreditkort.

Der skete en fejl. Prøv venligst igen senere

Få fuld adgang til dig og dine kollegaer.

Start et gratis virksomhedsprøveabonnement

Mere fra MediaWatch

Briefing: Ugen i mediebranchen

Radio Loud er snart no more, mens sportslisten skal genoplives, hvis det står til kulturministeren. Brancheorganisationer råbte vagt i gevær over nyt lovforslag om moms på rettigheder, en tv-status blev gjort op, og Frankfurt Bogmesse vendte tilbage i fysisk form. Alt det og meget mere i ugens overblik over slagets gang i mediebranchen. (Rettet)

Læs også

Relaterede

Trial banner

Seneste nyt

Se flere jobs