MediaWatch

Ekstra Bladet stopper for nyansættelser efter opbremsning på annoncemarked

Tilbageholdende annoncører som følge af coronavirus får Ekstra Bladet til at stoppe for nye ansættelser og skrue ned for udgifterne til vikarer. "Vi kigger ind i et noget mørkt forår," siger chefredaktør. 

Foto: Rasmus Flindt Pedersen

Ekstra Bladet vil holde strammere snor i udgifterne den kommende tid. Det sker som følge af udbruddet af coronavirus, der har fået annoncørerne til at sætte foden på bremsen, siger ansv. chefredaktør Poul Madsen.

Han forklarer, at mediet "kigger ind i et noget mørkt forår". Det gør mediet, selvom Ekstra Bladet har godt gang i trafikken. Onsdag havde ekstrabladet.dk ifølge Poul Madsen 20 mio. sidevisninger. Det er rekord og 3 mio. flere sidevisninger end den hidtidige rekord, oplyser han.

Læs hele artiklen

Få 14 dages fri adgang.
Det kræver intet kreditkort.

Der skete en fejl. Prøv venligst igen senere

Få fuld adgang til dig og dine kollegaer.

Start et gratis virksomhedsprøveabonnement

Mere fra MediaWatch

Briefing: Ugen i mediebranchen

Bornholms Tidende er sendt ud i spare- og fyringsrunde, DR's dramachef blev afskediget, og Louds nye programdirektør varslede store forandringer for den unge radio. Få overblikket over en travl uge i den danske mediebranche.

Læs også

Relaterede

Trial banner

Seneste nyt

Se flere jobs