MediaWatch

Branchekendere: Sjællandske står med kompleks udfordring efter storopkøb

Sjællandske Medier får 13 nye ugeaviser om bord, men hvad kræver det egentlig at få fusion og investering til at lykkes? MediaWatch har spurgt to tidligere avischefer med erfaring fra det trængte marked for gratis, hustandsomdelte aviser.

Foto: Ritzau Scanpix/Thomas Borberg

Antennerne ude efter dobbeltarbejde, respekt for kulturforskelle, en høj ølkasse og overbevisende argumenter.

Sådan lyder nogle af de ingredienser, der skal til for at få smeltet Sjællandske Medier og Politikens Lokalavisers sjællandske udgivelser sammen, lyder det fra to tidligere ugeavisdirektører. Sammensmeltningen blev præsenteret i sidste uge, hvor Sjællandske Medier købte 13 ugeaviser af Politikens Lokalaviser, der dermed trækker sig fra det sjællandske marked.

Læs hele artiklen

Få 14 dages fri adgang.
Det kræver intet kreditkort.

Få fuld adgang til dig og dine kollegaer.

Start et gratis virksomhedsprøveabonnement

Mere fra MediaWatch

Briefing: Ugen i mediebranchen

Jysk Fynske dataværktøjer, coronaens ekko i regnskaber og et sommerbarometer, der fortsat svinger os igennem de lyse nætter. Kom med på en rundtur i ugens mediebegivenheder.

Læs også

Relaterede

Trial banner

Seneste nyt

Se flere jobs