Konkurrenter ser vidt forskelligt på Sjællandske Mediers storindkøb af ugeaviser

Én konkurrent mener ikke, at Sjællandske Mediers opkøb af 13 ugeaviser vil få den store betydning, mens en anden forudser "monopolistiske tilstande". Sjællandske Medier afviser, at konkurrenter har noget at bekymre sig om.
Storstrømsbroen, der forbinder Sjælland og Falster. | Foto: Joachim Adrian/Politiken/Ritzau Scanpix
Storstrømsbroen, der forbinder Sjælland og Falster. | Foto: Joachim Adrian/Politiken/Ritzau Scanpix

Sjællandske Medier har kurs mod at styrke sin position på det sjællandske ugeavismarked med købet af 13 ugeaviser fra Politikens Lokalaviser. Handlen blev offentliggjort tirsdag, og den betyder, at Sjællandske Medier vil stå bag 49 ugeaviser på Sjælland, Lolland og Falster.

Allerede abonnent?Log ind her

Læs hele artiklen

Få adgang i 14 dage for 0 kr. Det kræver intet kreditkort, og du vil ikke overgå til et betalt abonnement efterfølgende.

Med din prøveperiode får du:

  • Adgang til alle låste artikler
  • Modtag vores daglige nyhedsbreve
  • Fuld adgang til vores app
  • Skal indeholde mindst 8 tegn samt tre af disse: Store bogstaver, små bogstaver, tal, symboler
    Skal indeholde mindst 2 tegn
    Skal indeholde mindst 2 tegn

    Få fuld adgang til dig og dine kollegaer

    Start et gratis virksomhedsprøveabonnement

    Del artikel

    Tilmeld dig vores nyhedsbrev

    Vær på forkant med udviklingen. Få den nyeste viden fra branchen med vores nyhedsbrev.

    Nyhedsbrevsvilkår

    Forsiden lige nu

    Læs også