MediaWatch

Sådan fordeler mediestøtten sig mellem mediekoncernerne

JP/Politikens Hus kan se frem til at modtage mere støtte i 2019 end i år, men har stadig et stykke op til Jysk Fynske Medier som største modtager af redaktionel produktionsstøtte.

Foto: Mads Hansen/PR/Jysk Fynske Medier.

Jysk Fynske Medier står bag flere dagblade end noget andet danske medieselskab, og det afspejler sig i tildelingen af redaktionel produktionsstøtte. Selskabet er således igen på førstepladsen over de største støttemodtagere.

Den foreløbige liste over støttemodtagere, som blev præsenteret tidligere på dagen, viser, at Jysk Fynske Mediers udgivelser står til at modtage 70,6 mio. kr. i støtte i 2019. Det er ganske vist mindre end i år, men stadig nok til at være dét selskab, der får mest støtte.

Allerede abonnent? Log ind.

Læs hele artiklen

Få adgang i 14 dage for 0 kr.
Det kræver intet kreditkort, og du vil ikke overgå til et betalt abonnement efterfølgende.

  • Adgang til alle låste artikler
  • Modtag vores daglige nyhedsbreve
  • Fuld adgang til vores app
Der skete en fejl. Prøv venligst igen senere

Få fuld adgang til dig og dine kollegaer.

Start et gratis virksomhedsprøveabonnement

Mere fra MediaWatch

Briefing: Ugen i mediebranchen

Ny rapport om danskernes nyhedsbrug, første skridt mod aftale for DPCMO, startskud på Se og Hør-strategi og et nødopråb fra produktionsbranchen er blandt nogle af ingredienserne, der har sat smag på denne uge i mediebranchen. Få et overblik i ugens briefing.

EU vil kræve strengere kontrol med statslige annoncekroner

I et nyt udspil lægger Europa-Kommissionen nu op til flere krav til gennemsigtighed og fair tildeling, når alt fra regeringer til statsejede virksomheder køber reklameplads hos medierne. Forslaget møder opbakning hos Danske Medier, der dog overordnet ser lovforslaget som dårligt nyt for mediebranchen.

Læs også

Relaterede

Seneste nyt

MediaWatch job

Se flere jobs

Se flere jobs

Watch job

Se flere jobs

Se flere jobs