MediaWatch

Sådan fordeler mediestøtten sig mellem mediekoncernerne

JP/Politikens Hus kan se frem til at modtage mere støtte i 2019 end i år, men har stadig et stykke op til Jysk Fynske Medier som største modtager af redaktionel produktionsstøtte.

Foto: Mads Hansen/PR/Jysk Fynske Medier.

Jysk Fynske Medier står bag flere dagblade end noget andet danske medieselskab, og det afspejler sig i tildelingen af redaktionel produktionsstøtte. Selskabet er således igen på førstepladsen over de største støttemodtagere.

Den foreløbige liste over støttemodtagere, som blev præsenteret tidligere på dagen, viser, at Jysk Fynske Mediers udgivelser står til at modtage 70,6 mio. kr. i støtte i 2019. Det er ganske vist mindre end i år, men stadig nok til at være dét selskab, der får mest støtte.

Læs hele artiklen

Få 14 dages fri adgang.
Det kræver intet kreditkort.

  • Adgang til alle låste artikler
  • Modtag vores daglige nyhedsbreve
  • Fuld adgang til vores app
Der skete en fejl. Prøv venligst igen senere

Få fuld adgang til dig og dine kollegaer.

Start et gratis virksomhedsprøveabonnement

Mere fra MediaWatch

"Helt generelt synes jeg selvfølgelig, at vi chefredaktører skal stille op"

Principielt bør mediechefer også stille op til kritiske interviews, når medierne forventer det samme af fx politikere, mener Berlingskes chefredaktør, Tom Jensen, efter kritik fra tidl. statsminister af manglende interviews med B.T.'s ansv. chefredaktør Michael Dyrby i kølvandet på dokumentarfilmen om metoo på TV 2.

Læs også

Relaterede

Seneste nyt

Se flere jobs