MediaWatch

BTMX lægger Metroxpress i graven i juni – og skal give overskud i 2020

Nedtællingen til omlægningen af BTMX, der sætter mobilen i centrum som hovedkanal for BT og lægger Metroxpress i graven, er i gang. Den største udfordring er, om "vi kan blive digitale nok", siger chefredaktør for mediet, der har to år til at give overskud.

Foto: Ritzau Scanpix/Mads Joakim Rimer Rasmussen

Knap 17 år efter den kom på gaden, synger Danmarks første gratisavis på sidste vers. Om godt seks uger, 6. juni, forsvinder det blå Metroxpress-brand fra uddelingsstativerne og erstattes af en rød gratisudgave af BT med navnet BT Metro.

Samtidig ruller tabloidavisen mobile first-ambitionerne ud og relancerer bt.dk, der bliver målrettet mobilen som den hovedkanal, BT fremover først og fremmest skal udkomme og lykkes på.

Læs hele artiklen

Få 14 dages fri adgang.
Det kræver intet kreditkort.

  • Adgang til alle låste artikler
  • Modtag vores daglige nyhedsbreve
  • Fuld adgang til vores app
Der skete en fejl. Prøv venligst igen senere

Få fuld adgang til dig og dine kollegaer.

Start et gratis virksomhedsprøveabonnement

Mere fra MediaWatch

Læs også

Relaterede

Seneste nyt

Se flere jobs