MediaWatch

Berlingske Media sender millioner i mediestøtte retur med omlægning

Med omlægningen af Metroxpress til BT Metro siger Berlingske Media farvel og tak til millionindtægter fra statens mediestøtte. I stedet behøver avisen ikke skele til annoncekrav, fremhæver koncernchef.

Foto: Ritzau Scanpix/Sarah Christine Nørgaard

En ny strategi med færre udgivelser og mere digitalt fokuseret produktion kapper en del af Berlingske Medias andel af statens mediestøtte.

Med lukningen af børneavisen Kids' News i april sender Berlingske Media godt 400.000 kr. tilbage til puljen – Kids' News var bevilget 597.388 kr., men ender på grund af lukningen med knap 160.000 kr. i år.

Læs hele artiklen

Få 14 dages fri adgang.
Det kræver intet kreditkort.

  • Adgang til alle låste artikler
  • Modtag vores daglige nyhedsbreve
  • Fuld adgang til vores app
Der skete en fejl. Prøv venligst igen senere

Få fuld adgang til dig og dine kollegaer.

Start et gratis virksomhedsprøveabonnement

Mere fra MediaWatch

Top 20: Sæsonfinaler trak færre live-seere

Efterårets største danske underholdningsformater rundede sæsonen af i sidste uge, men i modsætning til sidste år nåede finaleprogrammerne med en enkelt undtagelse ikke over en mio. live-seere.

Nent udfaser Viafree og går i partnerskab med ViacomCBS

Nent trækker i 2022 stikket på sin reklamefinansierede streamingplatform i Norden, Viafree, til fordel for et partnerskab med en af verdens spillere inden for annoncefinansieret streaming. Nent skal fortsat stå for lokalt annoncesalg.

Læs også

Seneste nyt

Se flere jobs