MediaWatch

Thomas Raun: Jeg har været stor fortaler for salgsændringer

De omfattende salgsændringer i Berlingske, som koster salgsfolk jobbet, sker med opbakning fra Thomas Raun, der benytter lejligheden til at stoppe. Beslutningen om sin afsked traf han i sommer.

Thomas Raun (th.) stod i spidsen for fusionen mellem BT og Metroxpress. På billedet præsenterer han fusionen for pressen. | Foto: /ritzau/Jens Dresling

Thomas Raun stopper som adm. direktør i BTMX og sætter desuden et punktum for 16 år i selskaberne bag fusionen. Afgangen sker samtidig med en større omlægning af Berlingske Medias salgsafdelinger.

Ændringerne betyder, at annonceafdelingerne hos Berlingske Media og BTMX lægges sammen, og selskabet skærer i den forbindelse 15 stillinger væk. Sammenlægningen betyder også, at Henning Andersen, annoncedirektør hos Berlingske Media, forlader virksomheden. Det sammenlagte annoncesalg samles under Kenneth Madsen, salgsdirektør hos BTMX.

Læs hele artiklen

Få 14 dages fri adgang.
Det kræver intet kreditkort.

  • Adgang til alle låste artikler
  • Modtag vores daglige nyhedsbreve
  • Fuld adgang til vores app
Der skete en fejl. Prøv venligst igen senere

Få fuld adgang til dig og dine kollegaer.

Start et gratis virksomhedsprøveabonnement

Mere fra MediaWatch

Berlingske skipper papiraviser på helligdage - andre fastholder

Berlingske har skippet den trykte avis på helligdage, men andre vil fastholde printudgave viser MediaWatch-rundspørge. På længere sigt kan danske søndagsaviser på tryk dog være truede ifølge en medieforsker, fordi en stor del af indtægtsgrundlaget er forsvundet.

Tidligere EB-sportschef skifter ind hos Tipsbladet

Efter at være blevet opsagt som del af chefredaktør Henrik Qvortrups ændringer i Ekstra Bladets holdopstilling er avisens tidligere sportschef blevet en del af Tipsbladets kommentator-team som led i en digital oprustning. (Rettet)

Læs også

Relaterede

Seneste nyt

Se flere jobs