Global: New York Times vil sælge Twitter-pakker
![](https://photos.watchmedier.dk/watchmedier/resize:fill:3840:0:0/plain/https://photos.watchmedier.dk/Images/article5213114.ece/ALTERNATES/schema-16_9/new-york-times.jpg)
New York Times sælger "twitter-reklame"
De sociale medier bliver i stadig stigende grad en platform, hvor også de traditionelle medier vil tjene penge. New York Times har således udviklet et nyt produkt, hvor annoncører kan placere reklamer på de af avisens historier, der får mest omtale på Twitter. Produktet hedder Sparking Stories, og her vil annoncørerne kunne købe en pakke med de historier, som bliver retweetet mest på Twitter, uanset hvilket emne eller sektion, de kommer fra, skriver Paidcontent.
Condé Nast investerer i smykkefirma
Den tyske del af mediehuset Condé Nast har investeret i e-shoppen RenéSim, der forhandler eksklusive smykker, skriver Tech Crunch. Condé Nast havde allerede en andel i selskabet, men ejer nu 46 procent, og investeringen skal følge mediesitet ses som en del af en ny strategi om at opbygge nye e-handelsaktiviteter, der kan relatere sig til mange af koncernens modeblade.
Tysk kabelselskab får nej til opkøb
Tysklands største tv-kabelselskab, Kabel Deutschland, har fået et nej fra de tyske konkurrencemyndigheder til at overtage den regionale spiller, Tele Columbus. Financial Times skriver, at selv om Kabel Deutschland havde lovet at frasælge dele af Tele Columbus, så var det ikke nok. Det er ifølge avisen et stort tilbageslag for den forventede konsolideringsproces for det europæiske kabelmarked, hvor bl.a. det amerikanske selskab Liberty Global har overtaget britiske Virgin Media samt to andre tyske selskaber, og hvor Vodafone har haft følere ude i forhold til et opkøb af netop Kabel Deutschland.