Top 20: Finale i "X Factor" samlede flest foran skærmen - men færre end tidligere år
![Foto: Martin Sylvest/Ritzau Scanpix](https://photos.watchmedier.dk/watchmedier/resize:fill:3840:0:0/plain/https://photos.watchmedier.dk/Images/article13917008.ece/ALTERNATES/schema-16_9/20220408-232546-L-8640x4850ma.jpg)
Afslutningen på TV 2’s store sangprogram ”X Factor” nåede ud til 680.000 danskere fredag i sidste uge, mens ”X Factor - afgørelsen” fandt vej til 662.000 sæt øjne. Det viser analyseselskabet Nielsens seermåling fra uge 14.
Det er et fald på knap en halv mio. seere - 488.000 - i forhold til finaleudsendelsen i 2021, og dermed genvandt ”X-factor” heller ikke i sin fjerde sæson på TV 2 tidligere års seerform på flow-tv. Sangkonkurrencens afslutning indtog dog alligevel ugens første og andenplads på listen over ugens mest sete programmer.
På en tredjeplads ligger ”Forsvundne arvinger”. DR1’s program om søgen i arkivskabe og gamle dokumenter fik 646.000 til skærmen mandag.
Analysebureauet Nielsen registrerer live-seertid og VOSDAL, seertid samme dag som programmet er blevet sendt, men ikke forpremierer.
Nielsen registrerer også seertid på streamingplatforme, og i uge 14 lå Netflix igen i top med en daglig seertid på 11 minutter og en ugentlig seertid på 74 minutter. TV 2 Play følger umiddelbart efter med en daglig seertid på 10 minutter og en ugentlig seertid på 72 minutter, og er dermed halet ind på Netflix i forhold til i uge 13.
YouSee TV & Film og DRTV deler som i forrige uge tredjepladsen med hver ni daglige minutter og 62 minutter i ugentlig seertid.
Relaterede artikler
TV 2 vil reducere sin CO2-udledning med 60 pct. i 2025
For abonnenter
DR hiver trecifret millionbeløb ud af DR1 i 2022
For abonnenter