Danske Medier og Landdistrikternes Fællesråd i opråb: Ja tak-ordning kan give ugeaviser dødsstødet

En række store organisationer vil mindske mængden af affald ved at gøre ugeaviser og reklamer til et aktivt tilvalg. Det mener Landdistrikternes Fællesråd vil ramme ugeaviserne hårdt.
Mange ugeaviser er afhængige af den postomdelingen, der sker sammen med reklamer. | Foto: PR/Nordjyske Medier
Mange ugeaviser er afhængige af den postomdelingen, der sker sammen med reklamer. | Foto: PR/Nordjyske Medier

En række organisationer - som Dansk Industri, Coop, Forbrugerrådet Tænk og Danmarks Naturfredningsforening vil have ændret ’Nej tak til reklamer-ordningen’ til en ’ja tak-ordning’.

Allerede abonnent?Log ind her

Læs hele artiklen

Få adgang i 14 dage for 0 kr. Det kræver intet kreditkort, og du vil ikke overgå til et betalt abonnement efterfølgende.

Med din prøveperiode får du:

  • Adgang til alle låste artikler
  • Modtag vores daglige nyhedsbreve
  • Fuld adgang til vores app
  • Skal indeholde mindst 8 tegn samt tre af disse: Store bogstaver, små bogstaver, tal, symboler
    Skal indeholde mindst 2 tegn
    Skal indeholde mindst 2 tegn

    Få fuld adgang til dig og dine kollegaer

    Start et gratis virksomhedsprøveabonnement

    Del artikel

    Tilmeld dig vores nyhedsbrev

    Vær på forkant med udviklingen. Få den nyeste viden fra branchen med vores nyhedsbrev.

    Nyhedsbrevsvilkår

    Forsiden lige nu

    Læs også